ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

تشریح جزئیات اعطای وام 4 میلیارد تومانی و 150 میلیون تومانی به سربازان ماهر

وام سربازان ماهر با هدف خوشایندسازی خدمت سربازی پرداخت شده که سود 4 درصدی دارد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۳

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، جزئیات اعطای وام 150 میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر را تشریح و آن را در راستای خوشایندسازی خدمت سربازی عنوان کرد. به گفته کمالی این وام‌ها برای خوداشتغالی و کارآفرینی هستند که سود 4 درصدی داشته و مهلت بازپرداخت آن‌ها 5 تا 7 سال و با یک سال تنفس است.

«موسی کمالی» در گفت‌وگو با ایسنا به آخرین وضعیت اعطای وام اشتغال به سربازان ماهر اشاره کرد و گفت:

«در راستای خوشایند سازی خدمت سربازی و با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان تصمیم بر آن شد تا وام‌های اشتغال 150 میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود.»

او شرط لازم برای متقاضیان این وام را دریافت کارت پایان خدمت از سال 97 یا پس از آن عنوان کرد و گفت: «این وام دارای شرط‌های دیگری نیز هست. یکی از شروط داشتن گواهینامه مهارتی است و تفاوتی ندارد که سرباز این گواهی را قبل از خدمت، حین خدمت یا پس از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن بوده و شرط سوم نیز فارغ التحصیلی از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربردی است. افراد دارای کارت پایان خدمت اگر چنانچه یکی از سه شرط مذکور را داشته باشند، می‌توانند برای درخواست این وام اقدام کنند.»

سردار کمالی

کمالی با بیان اینکه وام 150 میلیون تومانی برای خود اشتغالی و چهار میلیارد تومانی برای کارآفرینی است، اظهار داشت بازپرداخت این وام پنج تا هفت سال بوده و یک سال نیز تنفس دارد، سود آن نیز چهار درصد است.

نحوه درخواست وام سربازان ماهر

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح به نحوه ثبت درخواست این وام اشاره کرد و گفت:

«متقاضیان دارای شرایط باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان درخواست خود برای دریافت وام را ثبت کنند. در آنجا می‌بایست فرمی را تکمیل کرده و در بخشی از آن نیز طرح خود برای اشتغال یا به اصطلاح پروپزال طرح خود را وارد کنند. با تکمیل این فرم، پلیس+10 فرم‌ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال هر استان ارجاع می‌دهد. با ارجاع فرم‌ها به کارگروه اشتغال که در آن معاون اقتصادی استاندار، فرمانداران و … نیز حضور دارند درباره طرح‌ها تصمیم گیری شده و در صورت موافقت پرونده به بانک معرفی و از متقاضی نیز خواسته می‌شود به بانک رفته و فرآیند دریافت وام را طی کند.»

وی با بیان اینکه هر مرحله از طریق ارسال پیامک به متقاضی اطلاع داده می‌شود،اظهار داشت 18 بانک عامل برای اعطای این وام تعیین شده است.

کمالی در پاسخ به این سوال که آیا ضامنی برای دریافت این وام نیاز است، گفت: «یک کارمند دولت یا جواز کسب به عنوان ضامن از سوی متقاضی خواسته می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ravani
    ravani | ۱۰ آبان ۱۴۰۱

    آیا این موضوع ربطی به فناوری ایران و یا جهان دارد ؟؟

مطالب پیشنهادی