ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
تکنولوژی

اینستاگرام به جای ساخت نسخه مخصوص آیپد، تجربه وب خود را بهبود می‌دهد

در طراحی جدید نسخه وب اینستاگرام، دکمه‌هایی مانند جستجو و اکسپلور به سمت چپ اضافه شده که تجربه آن در نمایشگرهای بزرگتر را بهتر می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

مدیرعامل اینستاگرام به صراحت اعلام کرده که ساخت اپلیکیشن مخصوص آیپد اولویت اصلی و بزرگ این شرکت محسوب نمی‌شود، اما آن‌ها قصد دارند تا با انجام اقداماتی، تجربه اپلیکیشن روی نمایشگرهای بزرگتر را بهتر کنند.

همانطور که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی متوجه شده‌اند، نسخه وب اینستاگرام تغییرات جزئی کرده و اکنون دارای یک نوار کناری ناوبری است که شامل صفحاتی مانند جستجو، اکسپلور، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها می‌شود. قبلا این دکمه‌ها در نوار بالای صفحه و بدون هیچ برچسبی نمایش داده می‌شدند.

تغییرات نسخه وب اینستاگرام

نسخه وب اینستا

طراحی جدید نسخه وب اینستاگرام نسبتا شبیه به نحوه چیدمان فعلی توییتر است و قطعا در نمایشگرهای بزرگتر، بهتر به نظر می‌رسد. در این طراحی اطلاعات بیشتری درباره دکمه‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها وجود دارد و همچنین گزینه‌هایی مانند تنظیمات و پست‌های ذخیره‌شده شما بیشتر در دسترس هستند.

همچنین قابلیت تغییر حساب‌ها نیز اکنون به جای پنهان شدن در زیر عکس پروفایل شما، به منوی «بیشتر» (More) منتقل شده است.

البته رابط کاربری جدید اینستاگرام وب، هنوز در دسترس تمام کاربران قرار نگرفته و طبق بیانیه «کریستین پی»، سخنگوی متا ظاهرا این تغییر در حال حاضر به عنوان یک آزمایش ارائه شده است. پی در بیانیه خود نوشت:

«ما همیشه در حال کار روی راه‌هایی برای بهبود تجربه وب اینستاگرام برای کاربران هستیم. اخیرا به‌روزرسانی‌هایی را برای مدرن‌سازی نسخه وب انجام داده‌ایم، از جمله بهبود ناوبری، بهینه‌سازی تجربه ویدیو و معرفی روشی جالب توجه‌تر برای پیام‌ها.»

هرچند تغییرات نسخه وب اینستاگرام را نمی‌توان به‌طور کلی جایگزین نسخه اختصاصی اپلیکیشن برای تبلت‌ها دانست، اما به نظر می‌رسد گامی در مسیر درست باشد. اینستاگرام به‌طور پیوسته تجربه وب خود را بهبود می‌بخشد و اضافه کردن گزینه‌های بزرگتر و واضح‌تر احتمالا مورد استقبال کاربرانی قرار خواهد گرفت که مجبور به استفاده از نسخه وب آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی