ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ورود شورای رقابت به ماجرای جنجالی بسته حمایتی وزارت صمت برای کسب‌وکارها

ارائه 1000میلیارد تومان به صدا و سیما در قالب بسته حمایتی وزارت صمت برای کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت با واکنش شورای رقابت همراه شد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۵

اعلام تخصیص هزار میلیارد تومان به صدا و سیما در قالب حمایت از کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت با واکنش‌های بسیاری همراه شد. در همین راستا شورای رقابت از وزارت صمت خواست درباره این بسته حمایتی شفاف‌سازی کند چرا که احتمال شکل‌گیری رویه ضدرقابتی وجود دارد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار این وزارتخانه هفته گذشته اعلام کرد قرار است هزار میلیارد تومان بسته تبلیغات ویژه صداوسیما و هزار میلیارد تومان بسته تبلیغات ویژه شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت اختصاص یابد. این اظهارات با واکنش‌های بسیاری همراه شد و عده‌ای آن را بسته‌ای «به نام حمایت از کسب‌وکارها و به کام صدا و سیما» دانستند.

حال شورای رقابت به این ماجرا ورود کرده و طی نامه‌ای خواستار اطلاع‌رسانی دقیق‌تر وزارت صمت در خصوص طرح تخصیص بسته 2000 میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی شد.

این نهاد با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط رقابتی در اجرای چنین حمایتی، اعلام کرد:

«این حمایت که در قالب بسته تبلیغاتی انجام خواهد شد، مشمولین متعددی دارد. از یک سو کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ متعددی وجود دارند که هریک به نوعی از قطعی دسترسی به فضای مجازی متضرر شده‌اند و از سوی دیگر علاوه بر سازمان صدا و سیما، بسترهای متعدد دیگری برای انجام تبلیغات فعال هستند؛ از همین رو احتمال ارتکاب برخی رویه‌های ضدرقابتی در اجرای تبعیض‌آمیز این حمایت وجود داشته و ضرورت دارد ضوابط رقابتی مطرح در فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 به ویژه موضوع ماده 52 این قانون رعایت شود و هرگونه کمک دولتی به کسب و کارها از طریق فرآیندی شفاف و مبتنی بر ضوابط و معیارهای متعارف، متوازن و رقابتی به مشمولین بسته حمایتی تعلق گیرد.»

بسته حمایتی وزارت صمت در حد پیشنهاد است

در همین راستا «امیرحسین اسدی»، مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در گفتگو با ایسنا اظهار داشت این بسته فعلا در حد پیشنهاد بوده و تصویب نشده است: «هنوز طرحی اجرا نشده که انحصار صورت گرفته باشد. اگر شورای رقابت بخواهد، گزارش‌های لازم در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.»

او با اشاره به قانون بهبود محیط کسب و کار، اعلام کرد این بسته در اختیار انجمن‌ها قرار گرفته تا درباره آن نظر دهند: «وزارت صمت بسته حمایتی طراحی کرد که بر اساس آن مقرر شده با گرفتن تخفیف و اعتبار تبلیغات از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و شرکت‌ها به یک بسته بزرگ برسیم. وقتی بسته بزرگ باشد، تبلیغات و تخفیف ایجاد می‌شود. به عنوان مثال برای صدا و سیما در برخی موارد اعلام کرد تا 90 درصد تخفیف ارائه می‌کند.»

گفتنی است وزارت ارتباطات نیز با همکاری وزارت اقتصاد، روز گذشته از بسته حمایتی از کسب‌وکارهای آنلاین رونمایی کرد که طبق آن قرار است تسهیلات متنوعی در اختیار این فعالین قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۱۱ آبان ۱۴۰۱

    تمام افرادی که گوشی هوشمند دارند به زور تلویزیون نگاه میکنند ، اگر نگاه کنند هم به شبکه های ایرانی نگاه نمیکنند که تبلیغ در این شبکه ها کاملا بی فایده هست

  • No_one
    No_one | ۱۱ آبان ۱۴۰۱

    باید خون گریست

مطالب پیشنهادی