ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل استخدام در تمام بخش‌ها به جز تحقیق و توسعه را تا سال 2023 متوقف می‌کند

طبق گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد تا جز بخش تحقیق و توسعه، استخدام نیروهای جدید در بخش‌های دیگر را تا پایان سال 2023 متوقف کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اپل نیز مانند بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری، تصمیم گرفته تا پایان سال 2023 استخدام نیروهای جدید را متوقف کند و اکنون در گزارش جدیدی تاکید شده که غول فناوری این کار را برای چندین شغل در خارج از بخش تحقیق و توسعه انجام خواهد داد.

بلومبرگ بر اساس گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، گزارش می‌دهد که اپل ماه گذشته و پیش از اعلام درآمد سه ماهه خود تصمیم به توقف استخدام گرفته است. با این حال، منابع به بلومبرگ اعلام کرده‌اند که این تصمیم برای تیم‌هایی که روی محصولات آینده و ابتکارات بلندمدت کار می‌کنند، اعمال نمی‌شود.

توقف استخدام بخش‌های مهندسی اپل

Apple

بخش‌هایی که بیشتر تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند، مهندس سخت افزار و نرم افزار و همچنین برخی از بخش‌های عملکردی شرکت هستند. خود اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده که به استخدام ادامه خواهد داد، اما روند آن را کند می‌کند:

«با توجه به محیط اقتصادی فعلی، ما در برخی از بخش‌های کسب‌و‌کار، رویکردی بسیار آگاهانه در پیش گرفته‌ایم. ما می‌خواهیم متفکر باشیم و تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیریم که باعث می‌شود به نوآوری در بلندمدت ادامه دهیم.»

برخی از تیم‌های اپل همچنان می‌توانند تحت شرایط خاص افراد جدیدی استخدام کنند. به عنوان مثال، برخی از فرصت‌های شغلی این شرکت همچنان در وب‌سایت آن تبلیغ می‌شوند.

اپل در سال 2022 هزینه تحقیق و توسعه خود را 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است، زیرا این شرکت روی توسعه محصولات جدیدی از جمله هدست واقعیت ترکیبی کار می‌کند. همزمان با بحران اقتصادی جهانی فعلی، برخی شرکت‌های دیگر مانند Lyft و Stripe نیز اخیرا استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده‌اند.

در گزارش دیگری مربوط به اپل، اخیرا گفته شده بود که ارزش این شرکت اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بیشتر است. طبق جدیدترین داده‌های ارائه شده، ارزش شرکت سازنده آیفون 2.307 تریلیون دلار اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی