ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رنو آرکانا مکث موتور
خودرو

رنو داستر 2022 و رنو آرکانا در آستانه واردات به ایران

یکی از گروه‌های خودروسازی خصوصی که فعلا تمایلی به افشای نام خود ندارد، برنامه واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو را پیش رو گرفته است. البته این شرکت با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۴ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

براساس اطلاعات منابع آگاه، یکی از شرکت های مونتاژ کار بخش خصوصی، برنامه واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو را پیش رو گرفته است. براساس اطلاعات اولیه، کراس اوور مذکور مدل جدید رنو داستر خواهد بود که علیرغم مشخصات اقتصادی خود، یکی از پرفروش ترین خودروهای این کلاس در اروپا محسوب می شود وسدان مورد اشاره نیز به احتمال بسیار بالا، مدل آرکانا خواهد بود که یک سدان کراس اقتصادی محسوب می شود.

واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو هیچ‌گونه تضادی با سقف قیمت ذکرشده در آیین‌نامه ندارد. قیمت این خودروها از ۲۰ هزار یورو کمتر بوده و جزو محصولات اقتصادی کمپانی فرانسوی به حساب می‌آیند. در حقیقت خودروهای وارداتی آینده در کلاس محصولاتی همچون تارای ایران‌خودرو و شاهین سایپا قرار می‌گیرند و احتمالا قیمت پایین‌تری نسبت به برخی محصولات چینی خوش‌رنگ و لعاب دارند.

رنو آرکانا

با توجه به سقف قیمت مجاز در آیین‌نامه واردات خودرو، کراس اوورهای رنو داستر و آرکانا قابل عرضه به بازار کشور هستند. در دسته خودروهای سدان نیز می‌توان سیمبل و تالیانت را به عنوان گزینه‌های احتمالی برای ورود به بازار اقتصادی ایران در نظر گرفت. هم خودروهای کراس اوور و هم خودروهای سدان نامبرده، قیمتی پایین‌تر از ۲۰ هزار یورو دارند و می توانند به مصاف رقبای عموما چینی خود بروند.

رنو داستر
رنو داستر 2022

هنوز مشخصات فنی دو مدل مذکور مشخص نشده است اما به احتمال زیاد می توان انتظار عرضه مدل های کم مصرف 1.2 لیتری سه سیلندر (مشابه مشخصات فنی رنو کپچر) را داشت. همچنینن هر دو مدل آرکانا و داستر قابلیت عرضه به صورت دو دیفرانسیل را دارند و از این نظر نسبت به رقبای چینی برتری خواهند داشت.

رنو داستر 2022
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی