ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

دیجی‌کالا با انتشار ساختار سهام‌داری خود اعلام کرد: سهام‌دار حاکمیتی نداریم

رئیس هیات مدیره دیجی‌کالا در واکنش به اتهامات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی ترکیب سهام‌داران این شرکت را منتشر و اعلام کرد سهام‌دار حاکمیتی ندارند.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۴

«حمید محمدی» رئیس هیات مدیره دیجیکالا با انتشار توییتی ساختار سهام‌داران این شرکت را جزئیات منتشر کرد. این اقدام در حالی انجام شد که در ساعات گذشته بحث «تحریم دیجی‌کالا» در شبکه‌های اجتماعی به دلیل دریافت رانت یا ارتباط با نهادهای قدرتمند مطرح شده بود.

همچنین دیجی کالا در بخش «درباره ما» جزییات بیشتری درباره ترکیب سهامداران و مدیران اصلی خود را منتشر کرده است. با مراجعه به صفحه سهامداران دیجی‌کالا توضیحات بیشتری در این رابطه منتشر شده است:

  • ۳۳/۱۲ درصد از سهام دیجی‌کالا متعلق به بنیان‌گذاران این مجموعه، حمید محمدی و سعید محمدی است.
  • صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی (شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو) ۳۲/۶۷ درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارد.
  • میزان سهام شرکت سرآوا پارس در دیجی‌کالا ۲۵/۶۴ درصد است.
  • مدیران و کارکنان کلیدی دیجی‌کالا ۴/۴۶ درصد از سهام دیجی‌کالا را در قالب برنامه سهام تشویقی (به‌طور مستقیم و غیر مستقیم) در اختیار دارند.
  • و ۴/۱۱ درصد از سهام دیجی‌کالا به سایر شرکت‌های سهام‌دار اشاره شده تعلق دارد.

دیجی‌کالا همچنین اعلام کرده پس از گذشت ۱۰ سال از شروع به کار دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، دومین مرحله جذب سرمایه در سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC صورت گرفت. به گفته دیجی‌کالا شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (International Internet Investment Coöperatief U.A.-IIIC) یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری و متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی است که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد. این سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بود که اولین جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) محسوب می‌شود. دیجی‌کالا می‌گوید فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» انجام شد. دیجی‌کالا همچنین اعلام کرده که بخشی از سهام خود را در قالب برنامه سهام تشویقی (ESOP) به مدیران و کارکنان کلیدی خود اختصاص داده است.

بر اساس توضیحات این صفحه، در سال ۱۴۰۰ و با شروع فعالیت رسمی گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا مالکیت صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) و ساختار سهام‌داری آن به این شرکت منتقل شد. سایر شرکت‌های سهام‌دار گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا، شامل شرکت‌های لیلیان مد تجارت، بازار آتی آرا، پامگرانت اینوستمنت ای-بی (Pomegranate Investment AB)، کیا آسا تجارت توس و پارس گستر دینا هستند.

دیجی کالا همچنین ترکیب هیئت مدیره گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا، هیئت مدیره دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، راهبران دیجی‌کالا، راهبران گروه تجارت الکترونیک و مدیران عامل زیر مجموعه‌های گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالارا نیز منتشر کرده است که از طریق این صفحه در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • goodlinuxuser
    goodlinuxuser | ۲۶ آبان ۱۴۰۱

    آنکه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است. اگر نگرانی دیجیکالا برای به خیال خودش رفع سوء تفاهم هست اتفاقا سوء تفاهم بیشتر داره ایجاد می کنه برای تعداد مشتری بیشتری که به خاطر همدردی کردن یه طرفه دیجیکالا و.... از دیجیکالا و .... ناراضی شدند و کم تر خرید کردند اما کمپین تحریم براش راه ننداختند چون همه کارمندان و کارگران رو باید در نظر گرفت نه فقط روابط عمومی و مدیر عامل رو. دیجیکالا چه دولتی باشه چه نه، کارش درسته و می تونه درست تر هم باشه.

  • JuzefOutlook
    JuzefOutlook | ۱۶ آبان ۱۴۰۱

    دیجی کالای عزیر اجازه بده قانع نشم

  • محسن برجی
    محسن برجی | ۱۵ آبان ۱۴۰۱

    گزارشی خوب بود، ولی نه جامع.
    در هر صورت، اینکه روابط عمومی مجموعه‌های بزرگ اقتصادی بتوانند چابکی مناسبی برای پاسخ به شبهات پیش‌آمده در این روزهای پیچیده داشته باشند، اتفاق خوب و مبارکی است.
    و البته اینکه رسانه‌های تأثیرگذار و مستقل (همچون دیجیاتو) بتوانند با نگاهی دقیق، گزارش‌های روابط‌عمومی‌ها را بررسی و تحلیل کنند، اتفاقی مورد انتظار است.
    امیدوارم شائبه‌های پیش‌آمده دربارهٔ دیجی‌کالا، علی‌بابا و دیگر نام‌آوران اکوسیستم استارتاپی ایران، بدون سوگیری، تحلیل و بررسی شود و فالوآپ مناسبی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی