ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

اعلام برندگان مسابقه عکاسی Mangrove سال 2022؛ عکاس پرتره تمساح جایزه اصلی را به خانه برد

مانگروها گروهی از درختان و درختچه‌ها هستند که در مناطق جزر و مدی ساحلی حضور دارند و این مسابقه اهمیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

مسابقه عکاسی مانگرو که توسط پروژه Mangrove Action برگزار می‌شود، اهمیت این جنگل‌ها در زندگی بشر را نشان می‌دهد و اکنون برندگان مسابقه سال 2022 آن اعلام شده‌اند که تصویری از یک تمساح آمریکایی در کوبا جایزه اصلی آن را به خود اختصاص داده است.

مانگروها گروهی از درختان و درختچه‌ها هستند که در مناطق جزر و مدی ساحلی و مناطق گرمسیر وجود دارند. این درختان در مناطقی با خاک کم اکسیژن رشد می‌کنند؛ جایی که آب‌های آرام اجازه می‌دهد تا رسوبات ریزی جمع شوند.

حالا که با جنگل‌های مانگروها آشنا شدیم، نگاهی به برندگان مسابقه عکاسی Mangrove سال 2022 داریم؛ مسابقه‌ای که بیش از 2000 عکس از 68 کشور در آن شرکت داشته‌اند.

برندگان مسابقه عکاسی مانگرو 2022

تمساح آمریکایی

«تانیا هوپرمن» در یک مجمع الجزایر محافظت شده در سواحل کوبا به نام «باغ ملکه» (Gardens of the Queen)، پرتره‌ای از این تمساح در میان گیاهان مانگرو ثبت کرده است. او درباره عکس خود توضیح می‌دهد:

«جمعیت تمساح‌های آمریکایی به وضعیت بکر گیاهان مانگرو بستگی دارد و می‌خواستم از این غول مهربان در زیستگاه طبیعی‌اش نماهای نزدیک بگیرم. امیدوارم این تصویر بتواند نشان دهد که حفاظت از چنین مناطقی بسیار حیاتی است.»

نجات جنگل

تصویر بالا که توسط عکاسی با نام «رودریگو سیلوا کامپاناریو» در خلیج گوانابارا، برزیل گرفته شده، یک ماهیگیر را نشان می‌دهد که در حال جمع‌آوری زباله از جنگل‌های مانگرو است. کامپاناریو درباره عکس خود توضیح می‌دهد:

«یک ماهیگیر به نام «پائولو سیلوا» زباله‌های جنگل‌های مانگرو را در خلیج گوانابارا جمع‌آوری می‌کند. سازمان غیردولتی نگهبانان دریا به پاکسازی بیش از 11 تن زباله از این جنگل‌های ساحلی کمک کرده است.»

در ادامه می‌توانید سایر عکس‌های شرکت‌کننده و برنده در این مسابقه عکاسی را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی