ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل حرف خود را به کرسی نشاند؛ کانال یوتیوب آرشیو رویدادهای WWDC غیرفعال شد

کانال یوتیوبی حاوی صدها ویدیو از رویدادهای اپل، بعد از پیگیری‌های این شرکت مبنی برنقض قوانین مالکیت معنوی، درنهایت غیرفعال شد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

کانال یوتیوب «Apple WWDC Videos» حاوی صدها ویدیو از رویدادهای اپل، بعد از پیگیری‌های این شرکت و به دلیل نقض قوانین مالکیت معنوی، درنهایت غیرفعال شد.

 «برندن شانکس»، مالک کانال یوتیوب Apple WWDC Videos می‌گوید حساب کاربری‌اش در یوتیوب و پس از دریافت بیش از سه اخطار مربوط به نقض حقوق کپی‌رایت، برای همیشه غیرفعال شد. این کانال یوتیوب حاوی آرشیوی از صدها ویدیوی قدیمی مربوط به کنفرانس‌های جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) بوده است.

برخی از این ویدیوها مربوط به اوایل دهه ۲۰۰۰ می‌شدند. شانکس می‌گوید فایل تمامی ویدیوهای موجود در کانال یوتیوب را دارد و در تلاش است تا آن‌ها را بازنشر کند. اپل در مورد این موضوع هنوز اظهارنظر نکرده است.

 در اسکرین شات‌های ایمیل به اشتراک‌ گذاشته شده توسط شانکس، به نظر می‌رسد که اپل تعدادی درخواست برای حذف ویدیوهای آرشیو شده برای یوتیوب ارسال کرده است.

یوتیوب

تعطیلی کانال یوتیوب به دلیل نقض قوانین کپی رایت

این نخستین باری نیست که اپل موضوع کپی‌رایت را در مورد ویدیوهای مربوط به رویدادهای این شرکت مطرح می‌کند. در سال ۲۰۱۶ نیز اپل نسبت به عملکرد کانال EveryAppleVideo و نقض کپی‌رایت درخواست‌هایی را برای یوتیوب ارسال کرد و توانست ویدیوهای مربوطه را از این کانال حذف کند.

«سام هنری»، طراح محصول تصمیم گرفت تا ویدیوهای مربوطه را حفظ کند و به همین منظور حدود ۸۰ گیگابایت اطلاعات را ذخیره کرد. در سال ۲۰۲۰ وی توانست آرشیو غیررسمی ا‍پل را ایجاد کند. این آرشیو شامل تبلیغات قدیمی اپل، رویدادهای WWDC، ویدیوهای آموزشی داخلی شرکت و برخی موارد دیگر بود.

آرشیو مربوطه در وب‌سایتی ذخیره شده که در مالکیت معنوی اپل قرار دارد. به نظر می‌رسد شبیه‌ترین آرشیو رسمی مرتبط با اپل، آرشیو کوچک اما رو به توسعه «استیو جابز» است که حاوی ایمیل‌ها، ویدیوها و کلیپ‌های صوتی بوده و بخش‌هایی از زندگی استیو جابز را برجسته می‌کند. این وب‌سایت در ماه سپتامبر توسط دوستان و خانواده وی راه اندازی شد و اپل در راه‌اندازی آن نقشی نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی