ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

سرویس پوش نوتیفیکیشن اپل و iMessage روی اینترنت ایرانسل از دسترس خارج شد [به‌روز رسانی: مشکل حل شد]

بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد مشترکین ایرانسل، سرویس‌های مختلف اپل همچون iMessage و پوش نوتیفیکیشن را روی ابزارهای خود دریافت نمی‌کنند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۶

به‌روز رسانی ساعت ۱۹:۵۵:  بر اساس بررسی‌های دیجیاتو، از یک ساعت پیش اختلال در سیستم‌عامل‌ و سرویس‌های اپل روی اینترنت ایرانسل رفع شد.


بررسی‌های دیجیاتو از دو روز گذشته نشان می‌دهد مشترکین ایرانسل، چند سرویس اپل همچون iMessage و پوش نوتیفیکیشن از اپ‌های مختلف را روی دستگاه‌های خود دریافت نمی‌کنند و عملکرد سیستم عامل‌های اپل تا حدی مختل شده است. این در حالی است که این مشکل در اینترنت سایر اپراتورها دیده نمی‌شود. از یک سو احتمال یک اختلال در فیلترینگ و از سوی دیگر نیز احتمال «تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف» که به تازگی مدیرعامل شاتل از آن صحبت کرده بود وجود دارد.

به گزارش دیجیاتو در حالی بیش از یک ماه از فیلتر اپ استور در همه اپراتورها می‌گذرد، حال برخی از کاربران دیوایس‌های اپل در ایران با مشکل جدیدی رو‌به‌رو شده‌اند.

بررسی‌های دیجیاتو حکایت از مسدود‌سازی چند سرویس‌ اپل روی اینترنت ایرانسل در دو روز گذشته دارد. به تازگی آن دسته از کاربران سیستم عامل این برند که مشترک ایرانسل هستند، امکان استفاده از سرویس‌هایی همچون اپل‌تی‌وی، آی‌مسیج و... را ندارند. حتی نوتیفیکیشن پلتفرم‌هایی دیگر نیز برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود.

این در حالی است که چنین مشکلی هنگام استفاده از اینترنت موبایل سایر اپراتورها یا اینترنت ثابت وجود ندارد. مشخص نیست این مسدودسازی ناشی از یک اختلال است یا مسئله دیگری وجود دارد. دیجیاتو در حال حاضر وجود چنین مسئله‌ای را به ایرانسل اطلاع داده است. در صورت دریافت پاسخ از ایرانسل، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که روز پنج‌شنبه (۱۲ آبان) «احمدرضا نخجوانی» مدیرعامل شاتل در گفتگویی با دیجیاتو برای نخستین بار از تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف سخن به میان آورد. او ضمن انتقاد از تبعیض در فیلترینگ، به دیجیاتو گفته بود: «ما به عنوان اپراتور ارتباطات، هیچ نقشی در فیلترینگ نداریم و پهنای باند اینترنت به‌صورت فیلتر‌شده برای توزیع به دست ما می‌رسد. اما چون در لایه بالاتر، سیستم و مسیر فیلترینگ اپراتورها با هم متفاوت است، مردم از این موضوع بی‌اندازه گلایه دارند و این نابرابری را از چشم ما می‌بینند. متأسفانه پی‌گیری ما با آقایان نیز راه به جایی نبرده است. طبیعتاً ما آرزومندیم که رفع محدودیت برای همه صورت گیرد، اما این تبعیض، شک‌برانگیز و مشکل‌ساز است.»

همچنین به گفته مدیرعامل شاتل، این محدودیت‌ها منجر به کاهش درآمدی قابل توجه اپراتورها شده است و خواسته یا ناخواسته به سود سایر رقبا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shahryarhr
    shahryarhr | ۳ تیر ۱۴۰۲

    الان باز دوباره به مشکل خورده imessage

مطالب پیشنهادی