ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های هوشمند به‌زودی احتمال فروریختن پل‌های قدیمی را پیش‌بینی می‌کنند

محققان در تلاشند با استفاده از شتاب‌سنج گوشی‌های هوشمند و توسعه‌ ا‍‌پ‌های کاربردی، زمان فروریختن پل‌های قدیمی را پیش‌بینی کنند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

محققان در تلاشند تا با استفاده از شتاب‌سنج گوشی‌های هوشمند و توسعه‌ ا‍‌پ‌های کاربردی، زمان فروریختن پل‌های قدیمی را پیش‌بینی کنند.

نظارت بر پل‌های قدیمی کاری پرهزینه و پیچیده است و نیاز به حسگرهای مدرن دارد. به همین دلیل محققان می‌خواهند با استفاده از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند امروزی و بهره‌مندی از حسگرهای شتاب‌سنج به کار گرفته شده در آنها در کنار اپلیکیشن‌های کاربردی، راهکاری برای پیش‌بینی زمان فروریختن پل‌های قدیمی ارائه دهند.

حسگرهای موبایل می‌توانند ارتعاشات خیلی ظریف را تشخیص دهند. محققان با هدف ردیابی سلامت پل‌های قدیمی، در تلاشند تا به روش‌های ساده‌تر و ارزان‌قیمت‌تری بتوانند وضعیت پل‌ها را تشخیص دهند و زودتر از زمان فروریختن، نسبت به انجام تعمیرات اقدام کنند.

پیش‌بینی زمان فروریختن پل‌های قدیمی با موبایل

در این مطالعه جدید، محققان از سیستم حسگرهای موجود در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. در کنار حسگرهای موبایل، اپلیکیشن‌‌های توسعه یافته توسط متخصصان می‌توانند کمک‌کننده باشند و داده‌های شتاب‌سنج موبایل را جمع‌آوری کرده و به اپ مربوطه انتقال دهد. زمانی که خودروی حاوی موبایل از روی پل عبور می‌کند، حسگرهای موبایل می‌توانند داده‌های مربوطه را به برنامه نصب شده در این زمینه منتقل کنند. محققان با استفاده از بررسی‌ داده‌های موبایل، می‌توانند در مورد وضعیت سلامت پل‌های قدیمی اطلاعات خوبی را در اختیار داشته باشند.

محققان به صورت آزمایشی وضعیت پل «گلدن گیت» را مورد آزمایش قرار دادند و داده‌های مربوط به ۱۰۲ اتومبیل به همراه موبایل را که از روی پل عبور می‌کردند، مورد بررسی قرار دادند. داده‌های جمع آوری شده وضعیت سلامت پل گلدن گیت را در اختیار محققان قرار داد. فرکانس‌های ثبت شده با موبایل، به فرکانس دریافت شده از روش‌های سنتی و گران‌قیمت بسیار نزدیک بود. «پائولو سانتی» از محققان MIT می‌گوید در آینده نزدیک روش ارزیابی سلامت پل‌های قدیمی با استفاده از موبایل و اپ‌های به‌روز شده، قدرتمندتر از هر زمان دیگری می‌تواند وضعیت پل‌های قدیمی را پیش‌بینی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی