ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات: فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین روی پلتفرم داخلی مشمول به منزله دریافت مجوز است

به گفته زارع‌پور با ارائه برخی اطلاعات درخواستی هنگام ثبت‌نام آنلاین کسب‌وکارها در پلتفرم‌های مشمول، مجوز به آن‌ها اعطا خواهد شد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۹

آنطور که زارع‌پور اعلام کرده ثبت‌نام و آغاز فعالیت کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی مشمول، به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.

هفته گذشته از طرح حمایت از کسب و کارهای مجازی رونمایی شد که در قالب 14 ماده، 30 بسته حمایتی برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است. در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات با انتشار ویدئویی در یک پیام‌رسان داخلی از تسهیل ارائه مجوز به کسب‌وکارها سخن گفت:

«(کسب‌وکارها) نگرانی‌هایی در زمینه مجوز دارند، ما در اینجا تدبیری با هماهنگ وزارت اقتصاد اندیشیده‌ایم که هر کسی در پلتفرم‌های مشمول فعالیت و کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، ثبت نامش در پلتفرم به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.»

به گفته وی احتمالا در حین ثبت‌نام آنلاین کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی مشمول، درگاه ملی مجوزها چند اطلاعات از افراد بخواهد که بایستی آن‌ها را ارائه کنند و در صورت بارگذاری اطلاعات، مجوز را دریافت خواهند کرد.

بنابر وعده وزیر ارتباطات، قرار است این هفته ضوابط مشمول شدن پلتفرم‌های داخلی در طرح دولت مشخص شود تا پلتفرم‌های خواستار دریافت این حمایت‌ها بتوانند درخواست خود را ابلاغ کنند.

وزیر ارتباطات

زارع‌پور در مراسم رونمایی از این طرح نیز گفته بود طبق این طرح، کسب‌وکارهای خانگی نیازی به اخذ مجوز ندارند و ثبت نام در پلتفرم به منزله ثبت در درگاه ملی مجوزها است.

لازم به ذکر است این بسته حمایتی، موضوعات مختلفی همچون ضمانت وام با حساب کاربری تا جذب فالوئر برای کسب‌وکارها را شامل می‌شود. در این طرح حمایت‌های تبلیغاتی،استفاده از حساب کاربری به عنوان وثیقه، معافیت‌های مالیاتی، تیک آبی احراز هویت و… در نظر گرفته شده است.

بسته حمایتی دولت از کسب‌وکارهای آنلاین، موافقان و مخالفانی دارد. مخالفان معتقدند چالش‌هایی که کسب‌وکارها با آن مواجه شده‌اند، آسیبی که می‌بینند به مراتب بیشتر از آن است که با چنین بسته‌ای امید به بهبود شرایط داشته باشند. به گفته فعالین فین‌تک، بخش عمده‌ای از حمایت‌های این بسته خدماتی است که فین‌تک‌ها در حال حاضر ارائه می‌دهند از همین رو این سوال مطرح شده در چنین شرایطی دیگر چه نیازی به ارائه حمایت دوباره است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی