ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوندا WR-V
خودرو

هوندا WR-V معرفی شد؛ کراس اووری اقتصادی با قابلیت واردات به ایران

برخی خودروسازان ژاپنی همچون نیسان و سوزوکی توجه ویژه‌ای به بازارهای در حال توسعه آسیایی همچون اندونزی و هند دارند. هوندا نیز از مدتی پیش فعالیت خود را با عرضه هاچ‌بک‌های اقتصادی در این بازارها ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

برخی خودروسازان ژاپنی همچون نیسان و سوزوکی توجه ویژه‌ای به بازارهای در حال توسعه آسیایی همچون اندونزی و هند دارند. هوندا نیز از مدتی پیش فعالیت خود را با عرضه هاچ‌بک‌های اقتصادی در این بازارها آغاز کرده است. یکی از این خودروها هوندا WR-V است؛ اتومبیلی که اکنون از فرم هاچ‌بک به قالب کراس‌اوور تغییر وضعیت داده است.

نخستین مسئله جذاب در مورد هوندا WR-V، قیمت آن است. قیمت این کراس‌اوور در اندونزی 17400 دلار است که آن را به یکی از جذاب‌ترین خودروهای اقتصادی بازار آسیا تبدیل می‌کند. هوندا WR-V علاوه بر اندونزی، در هند نیز به فروش خواهد رسید. این مسئله می‌تواند موجب شود تا برخی شرکت‌ها به واردات این کراس‌اوور اقتصادی ژاپنی علاقمند شوند.

هوندا WR-V

پیش از این و طی دهه 1390، شرکت گلرنگ موتور فامیلی برخی از محصولات این برند ژاپنی همچون هوندا CR-V، هوندا سیویک و هوندا آکورد را در بازار ایران عرضه کرده بود. اکثر خودروهای مطرح هوندا در حال حاضر بیش از 20 هزار دلار قیمت دارند. حتی در صورت مهیا بودن شرایط، شانس واردات آن‌ها به ایران وجود ندارد. با این حال هوندا WR-V می‌تواند یک گزینه اقتصادی برای بازار ایران باشد و در نبود کراس‌اوورهای مطرح، مورد توجه مشتریان واقع شود.

مشخصات هوندا WR-V

هوندا WR-V پیشرانه‌ای از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی دارد که 121 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT‌ است. البته هوندا WR-V در بازارهای دیگری همچون هند با مشخصات فنی دیگری نیز قابل خریداری است. برای مثال مشتریان هندی می‌توانند این کراس‌اوور را با موتور 1.2 لیتری بنزینی ( 90 اسب بخار، 110 نیوتن‌متر) یا موتور 1.5 لیتری توربودیزل ( 100 اسب بخار، 200 نیوتن‌متر) به همراه گیربکس پنج سرعته دستی خریداری کنند که ارزان‌تر از نسخه اتوماتیک خواهد بود.

هوندا WR-V

تعداد سرنشین‌های هوندا WR-V پنج نفر اعلام شده است و فضای بار آن نیز 380 لیتر حجم را در اختیار مالک قرار می‌دهد. بالاترین تیپ این خودرو به چهار کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، تریم چرمی کابین، سیستم استارت از راه دور و مجموعه Honda Safety Sense (کروز کنترل خودکار، ترمز اضطراری خودکار و نگهدارنده بین خطوط) مجهز است که آن را به یک خودرو اقتصادی ایمن تبدیل می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی