ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی ال‌جی از نمایشگری که 20 درصد کش می‌آید

مدت کوتاهی از ورود نمایشگرهای تاشو به دنیای گوشی‌های هوشمند می‌گذرد، اما شرکت‌ها از همین حالا کار روی نسل بعدی نمایشگرها را شروع کرده‌اند که یکی از آن‌ها، نمایشگرهای کشسانی یا گسترش‌پذیر هستند. حالا ال‌جی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

مدت کوتاهی از ورود نمایشگرهای تاشو به دنیای گوشی‌های هوشمند می‌گذرد، اما شرکت‌ها از همین حالا کار روی نسل بعدی نمایشگرها را شروع کرده‌اند. یکی از آن‌ها، نمایشگرهای کشسانی یا گسترش‌پذیر هستند. حالا ال‌جی دیسپلی به عنوان یکی از بازیگران اصلی این صنعت، از نمایشگری رونمایی کرده که 12 اینچی است اما تا 14 اینچ کش می‌آید!

ال‌جی این نمایشگر جدید را که علاوه بر کشسانی بودن، تاب هم می‌خورد، «بدون فرم» نام‌گذاری کرده است. این نمایشگر می‌تواند در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی و لباس مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی که می‌توان از آن در اشکال مختلف استفاده کرد و کش می‌آید، فردی که آن را می‌پوشد، احساس ناراحتی و مزاحمت نمی‌کند.

نمایشگری با قابلیت استفاده در همه جا

به گفته ال‌جی دیسپلی، از این نمایشگر می‌توان در صنایع مختلفی از مد، گجت‌های پوشیدنی و دنیای گیمینگ گرفته تا دنیای خودرو و هواپیماها استفاده کرد.

نمونه‌ای که ال‌‌جی به نمایش گذاشته است، کیفیت بالایی دارد. این نمایشگر با تراکم پیکسل 100 پیکسل در هر اینچ، عملکردی مشابه تلویزیون 40 اینچی با رزولوشن 4K دارد و نیز به‌طور کامل از رنگ‌های RGB پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر ال‌جی

نمایشگر جدید ال‌جی روی یک بستر سیلیکون خاص ساخته شده است که برای لنزهای تماسی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پنل دارای میکرو LED با اندازه‌ای کوچک‌تر از 40 میکرومتر است که به‌جای سیم‌های صاف، با فنرهای S شکل به یکدیگر متصل شده‌اند. با این طراحی، نمایشگر می‌تواند بدون شکستگی تا 20 درصد کشیده شود.

البته این اولین‌باری نیست که با نمایشگر با قابلیت کشسانی روبه‌رو می‌شویم. برای مثال سال گذشته میلادی شرکت Royole از نمایشگری رونمایی کرد که تا 30 درصد کش می‌آمد و همچنین تراکم پیکسلی 120 پیکسل در هر اینچ داشت. با این حال، نمونه‌ای که این شرکت به نمایش گذاشت، تنها 2.7 اینچ اندازه داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی