ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست کشنده پالمر لاکی
تکنولوژی

این هدست واقعیت مجازی در صورت مردن در بازی، شما را در دنیای واقعی می‌کشد!

«پالمر لاکی» مدعی ساخت یک هدست واقعیت مجازی شده که می‌تواند در صورت مرگ در بازی‌ها، مغز شما را در دنیای واقعی منفجر کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

این ایده که کشته‌شدن در بازی‌های ویدیویی یا واقعیت مجازی بتواند باعث مرگ شما در دنیای واقعی شود، چند وقتی است که به داستان‌های علمی تخیلی راه پیدا کرده است. حالا «پالمر لاکی»، هم‌بنیان‌گذار آکیلس مدعی شده که نمونه اولیه یک هدست VR با این ویژگی را ساخته است.

لاکی در پستی در وبلاگ شخصی خود اعلام کرده که هدست VR جدیدی ساخته که دارای سه شارژ انفجاری توکار است. این قطعات در مقابل پیشانی فرد قرار می‌گیرند و می‌توانند بلافاصله مغز کاربر را از بین ببرند. این انفجار مرگبار زمانی فعال می‌شود که حسگر نوری بتواند نور یک صفحه قرمز در فرکانس‌های خاص را شناسایی کند. در نتیجه، زمانی که صفحه Game Over نمایش داده شود، فرد واقعاً خواهد مرد!

البته لاکی تأکید می‌کند که هدست کشنده او که در تصاویر شبیه یک کوئست پرو به نظر می‌رسد، در حال حاضر، صرفاً یک اثر هنری است که سعی دارد مسیر احتمالی آینده حوزه طراحی بازی‌ها را یادآوری کند. او می‌گوید هنوز جرأت آزمایش این دستگاه را پیدا نکرده است، چون این هدست به دلایل بسیار زیادی ممکن است خطا داشته باشد و کاربر را به اشتباه بکشد.

ایده این هدست از کجا آمده است؟

طرح مفهومی NerveGear
طرح مفهومی هدست NerveGear

لاکی می‌گوید ایده اصلی ساخت این هدست داستان ژاپنی معروف Sword Art Online (SAO) بوده که درباره یک بازی واقعیت مجازی MMORPG با همین نام است. این داستان روایت می‌کند که در ماه نوامبر سال 2022 یک دانشمند دیوانه بازیکنان را در هدست NerveGear به دام می‌اندازد و به آن‌ها می‌گوید که اگر در حین بازی بمیرند، در دنیای واقعی کشته خواهند شد.

هدست NerveGear در این داستان به‌گونه‌ای طراحی شده که برداشتنش غیرممکن است و به مرگ بازیکن منجر می‌شود. لاکی می‌گوید او هم برای پیاده‌سازی مکانیزم‌های مشابه، ایده‌هایی در ذهن دارد، اما هنوز آن‌ها را اجرایی نکرده است.

نکته عجیب این‌جاست که لاکی می‌گوید هزاران نفر به او پیام داده و پرسیده بودند که آیا تاکنون داستان SAO را دیده و قصد دارد چنین هدستی بسازد یا خیر؟ هم‌بنیان‌گذار آکیلس مدعی است که این حوزه از طراحی بازی‌ها حوزه‌ای است که تاکنون به آن توجهی نشده. با این حال، با گسترش متاورس احتمالاً باید با دقت بیشتری پیگیر اخبار این دنیا باشیم.

ایمان صاحبی

علاقه من به فناوری به دوره نوجوانی برمی‌گرده اما از حدود سال ۹۴ کار جسته گریخته توی این فضا رو شروع کردم و از ۹۷ به‌طور جدی‌تر وارد این کار شدم. فناوری مخصوصاً بخشی که روی لبه حرکت می‌کنه، جذاب‌ترین قسمت این حوزه برام محسوب می‌شه، اما به مرور فهمیدم که همه حوزه‌ها حتی نقاط تلاقی علم و فناوری می‌تونن خیلی جذاب باشن. در کنار این‌ها دنیای فیلم، سریال و بازی‌های ویدیویی رو هم خیلی دوست دارم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • realtime
    realtime | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    و آهنگ sword art online که در پس ضمینه پخش میشود:)

  • Jigdum
    Jigdum | ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    چه ایده مریضی
    بگو اسلحه ساختم دیگه

مطالب پیشنهادی