ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایننس
تکنولوژی

بایننس به دنبال خرید صرافی رمزارز FTX است

هنوز جزئیات مربوط به این معامله اعلام نشده، اما FTX زمانی 32 میلیارد دلار ارزش داشته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمز‌ارز جهان از نظر حجم معاملات، نامه‌هایی را برای خرید شرکت FTX، رقیب خود و سومین صرافی بزرگ جهان از نظر حجم معاملات، امضا کرده است. شرایط این معامله بالقوه هنوز فاش نشده اما شرکت خصوصی FTX زمانی 32 میلیارد دلار ارزش داشته است.

«چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل بایننس در توییتر ضمن اشاره به این موضوع که آن‌ها نوعی قرارداد غیرالزام‌آور را برای خرید FTX.com امضا کرده‌اند تا به «مشکلات نقدینگی» این صرافی رمزارز کمک کنند، گفت که قبل از خرید، تمام بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد. او در توییت خود نوشت:

«امروز بعدازظهر، FTX از ما کمک خواست. بحران نقدینگی قابل توجهی [برای آن‌ها] وجود دارد. برای محافظت از کاربران، ما یک تفاهم‌نامه غیرالزام‌آور را امضا کرده‌ایم که با وجود آن، قصد داریم تا FTX.com را به‌طور کامل خریداری و به بحران نقدینگی آن کمک کنیم.»

بایننس و FTX؛ اختلافی که منجر به معامله شد!

ژائو چند روز قبل گفته بود که شرکتش به دلیل «افشای اخیر»، دارایی‌های خود از توکن داخلی این شرکت یعنی FTT را به فروش می‌رساند. پس از اعلام این موضوع، FTX تحت فشار قرار گرفت. طبق گزارش CoinDesk، این توکن بزرگ‌ترین دارایی در ترازنامه Alameda Research محسوب می‌شود؛ شرکت تجاری که توسط مدیرعامل FTX تأسیس شده است. این امر باعث سقوط ارزش توکن شد.

همین موضوع باعث شد تا «سم بنکمن-فرید»، مدیرعامل و رئیس FTX ابتدا در توییتی که اکنون پاک شده، بایننس را به حمله به شرکتش با «شایعات نادرست» متهم کند. با این حال، بنکمن-فرید، اکنون در یک رشته توییت جدید توضیح داده که «شایعات موجود در رسانه‌ها درباره تضاد بین دو صرافی» اغراق‌آمیز هستند و خرید بایننس به شفاف‌سازی کارهای انجام‌نشده مشتریان کمک می‌کند.

سم بنکمن-فرید و چانگ پنگ ژائو

اگر این معامله انجام شود، دو مورد از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه کریپتو در زمانی که اکثر شرکت‌های رمزارزی بسیار شکننده هستند، متحد خواهند شد و موقعیت بنیان‌گذار بایننس در این بازار به عنوان یکی از قدرتمندترین چهره‌هایی که آینده صنعت کریپتو را شکل می‌دهد، تثبیت خواهد شد.

بایننس که با بیش از 120 میلیون کاربر خود بر صنعت کریپتو یک تریلیون دلاری تسلط دارد، هم‌اکنون توسط وزارت دادگستری ایالات متحده به دلیل نقض احتمالی قوانین پولشویی تحت بررسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی