ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات هایما 8S مونتاژی
خودرو

قیمت حدودی هایما 8S ایران‌خودرو مشخص شد

هایما ۸ اس سومین محصول برند هایما به حساب می‌آید که ایران‌خودرو وظیفه مونتاژ آن را بر عهده گرفته است. با شروع تولید انبوه در کارخانه خراسان و ورود این کراس اوور جذاب به تهران، ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۵

هایما ۸ اس سومین محصول برند هایما به حساب می‌آید که ایران‌خودرو وظیفه مونتاژ آن را بر عهده گرفته است. با شروع تولید انبوه در کارخانه خراسان و ورود این کراس اوور به تهران، قیمت حدودی هایما 8S به شکل غیر رسمی مشخص شده است. بر این اساس به نظر می رسد که ایران خودرو سری نخست 8 اس را در محدوده یک میلیارد و یکصد میلیون تومان عرضه خواهد کرد. هرچند که احتمال افزایش این رقم در بورس کالا و یا افزایش قیمت در مراحل فروش بعدی به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

هایمای جدید در زیر کاپوت به موتور ۱.۶ لیتری TGDI‌ مجهز است که می‌تواند ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ای جلو وارد شده و خودرو را به حرکت درمی‌آورد. گیربکس هایما 8S از فناوری HPT (پاورتک هیوندای) بهره می‌گیرد و محصولی از کمپانی چینی DAE‌ است. هایما 8S به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در شرایط ایدئال حدود ۷.۸ ثانیه است. بدین ترتیب، هایمای جدید ایران‌خودرو می‌تواند یکی از پرشتاب‌ترین کراس اوورهای ایران در نظر گرفته شود.

هایما 8 اس

از دیگر مشخصات هایما 8S مونتاژی در بخش فنی می‌توان به سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و تعلیق مولتی لینک در محور عقب اشاره کرد. این خودرو دارای باک ۵۸ لیتری بوده و مصرف سخت ترکیبی آن به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۲ لیتر اعلام شده است.

هایمای 8S مونتاژی برای رقابت با سایر کراس اوورهای چینی در بازار ایران، به تجهیزات و امکانات متعددی مجهز شده است. مشخصات هایما 8S مونتاژی در بخش امکانات رفاهی و ایمنی شامل شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار تصادف، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و غیره می‌شود.

هایما 8S

از امکانات داخل کابین می‌توان به تریم چرمی، صندلی‌های برقی سرنشینان جلو به همراه گرم‌کن، پشتی سر یکپارچه برای صندلی‌های جلو و عقب، فرمان کمکی برقی، فرمان دی-کات، تهویه اتوماتیک دو‌کاناله، جلو آمپر دیجیتالی، نمایشگر لمسی، دوربین ثبت وقایع حین رانندگی، فناوری LED چراغ‌ها و نوردهی با چرخاندن فرمان، سقف پانورامای برقی و... اشاره کرد.

HAIMA 8S

هایما 8S در بازار چین در محدوده قیمت 11.3 الی 18.9 هزار دلار قیمت دارد، هرچند قیمت این خودرو در بازار ایران به سبب عواملی همچون هزینه باربری، عوارض گمرکی، سود خودروساز، مالیات و... تقریباً 1.65 الی 2 برابر می‌شود. بنابراین با توجه به نرخ دلار، عرضه این خودرو در محدوده قیمتی 1 الی 1.2 میلیارد تومان می‌تواند کاملاً منطقی باشد، اما از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت مدل قدیمی‌تر هایما اس 7 توربو چارجر طی هفته‌های اخیر و قیمت‌گذاری سایر رقبای این خودرو در بازار، می‌توان حدس زد که در‌نهایت قیمت هایما 8S در بازار آزاد به 1.3 الی 1.5 میلیارد تومان برسد و این مدل هم مانند بسیاری از محصولات دیگر ایران خودرو، مشمول دست نوازش دلالان بازار خودرو شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی