ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور اپل
تکنولوژی

تعداد برنامه‌های اپ استور اپل به کمترین میزان در 7 سال گذشته رسید

تعداد برنامه‌های موجود در اپ استور در فصل دوم 2022 برابر 2,184,456 بود که اپل 540 هزار اپ را در فصل سوم حذف کرد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

طبق گزارشی جدید، تعداد برنامه‌های اپ استور در فصل سوم 2022 با کاهش 24.79 درصدی نسبت به فصل قبلی‌اش، به 1,642,759 رسیده که کمترین میزان از 7 سال گذشته تا به امروز محسوب می‌شود.

طبق گزارش Finbold، تعداد برنامه‌های موجود در اپ استور در فصل دوم سال جاری میلادی برابر 2,184,456 بود که اپل 540 هزار اپ را در فصل سوم 2022 حذف کرد. بنابراین تعداد اپ‌های موجود در اپ استور حالا نزدیک به 1.6 میلیون برنامه است. آخرین‌بار در فصل سوم 2015 تعداد برنامه‌های اپ استور در این حد و برابر 1,672,271 بود.

با حذف این تعداد برنامه از اپ استور، فروشگاه اپلیکیشن اپل با اختلاف زیاد پس از گوگل پلی استور در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. تعداد برنامه‌ها پلی استور به بیش از 3 میلیون می‌رسد و بیشترین برنامه را در فروشگاه‌های اپلیکیشن دارد. در جایگاه سوم آمازون با تنها 483,328 برنامه به چشم می‌خورد.

حذف برنامه‌های رها شده از اپ استور

با وجود کاهش چشمگیر تعداد برنامه‌های اپ استور، نباید فروشگاه اپل را در مسیر سقوط در نظر بگیریم. در حقیقت در آوریل 2022 اپل با انتشار بیانیه‌ای به توسعه‌دهندگان اعلام کرد که برنامه‌های رها‌شده را حذف می‌کند. یعنی اگر اپلیکیشنی برای مدت طولانی بروزرسانی دریافت نکند، از این فروشگاه حذف می‌شود.

اپ استور

از زمان انتشار این بیانیه، اپل شروع به حذف چنین برنامه‌هایی کرده است. برای مثال در فصل دوم 2022، اپل 439 هزار اپ را از اپ استور حذف کرد. در میان برنامه‌های حذف‌شده، 64 درصد آن‌ها حداقل برای دو سال بروزرسانی دریافت نکرده بودند.

به باور Finbold، میان کاهش تعداد اپلیکیشن‌ها و کاهش درآمد اپل از اپ استور، ارتباط وجود دارد. اگرچه اپل در فصل سوم 2022 درآمدهای مربوط به بخش خدمات را به‌طور جداگانه اعلام نکرد، اما کارشناسان علت کاهش درآمد اپ استور را مربوط به بازی‌ها و نه حذف اپ‌ها می‌دانند.

در‌نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که حذف اپ‌ها، تأثیری روی برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه کاربران ندارد و حتی قابلیت‌هایی مانند خرید درون برنامه‌ای همچنان کار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی