ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی بازی اسم‌فامیل در اپلیکیشن پنکو

در این مطلب نیم‌‌نگاهی به بازی جدید اسم‌فامیل می‌اندازیم که روی کاغذ؛ پتانسیل‌های به شدت بالایی برای ارائه کردن دارد.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۵

صنعت سرگرمی و بازی‌سازی در طی چندین دهه اخیر به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. چه در دنیای آثار سینمایی و چه در دنیای ویدیوگیم؛ بازی‌سازها به درک درستی از خلاقیت رسیده‌اند. سال‌ها پیش صنعت بازی‌سازی آنطوری که باید عملکرد خوبی نداشت و امروزه با ورود پلتفرم موبایل و همچنین بازی‌های موبایلی؛ می‌توان گفت که دنیای بازی‌های ویدیویی به بلوغ مدنظرمان نزدیک شده است. در این بین نیز؛ بازی‌سازها و توسعه دهندگان ایرانی به خوبی موفق شده‌اند تا استانداردهای مورد نیازشان را برطرف کنند و تبدیل به چیزی شوند که مخاطب از آن‌ها انتظار دارد. صنعت موبایل گیمینگ در ایران بسیار پرطرفدار است و علاقه‌مندان بسیاری نیز دارد که در نتیجه همین موضوع؛ عناوین خلاقانه و دوست داشتنی ایرانی مختلفی برای پلتفرم موبایل متولد شده‌اند.

با تمام این توضیحات، مجموعه پنکو؛ یکی از خلاق‌ترین توسعه دهندگان ایرانی است که در طی چند وقت اخیر عملکرد به شدت دوست داشتنی را از خودش نشان داده است. ما در دیجیاتو پیش‌تر درباره این مجموعه و تیم فوق‌العاده پنکو صحبت کرده‌ایم و به سراغ معرفی بازی مافیا در این مجموعه نیز رفته‌ایم. منتهی این‌بار قصد داریم که نیم‌‌نگاهی به بازی جدید این مجموعه یا همان اسم‌فامیل بیندازیم که روی کاغذ؛ پتانسیل‌های به شدت بالایی برای ارائه کردن دارد. بنابراین بهتر است که کمربندهایتان را محکم ببندید تا مسیرمان را به دنیای دوست داشتنی پنکو شروع کنیم.

بازی اسم‌فامیل


پنکو

چیزی‌که درباره مجموعه پنکو دوست داشتنی و حائز اهمیت است، این است که این مجموعه سفری هیجان‌انگیز به دنیای بوردگیم‌ها و بازی‌های کلاسیک و محبوب ایرانی است. طبیعتا تجربه بازی‌های محبوبی مانند جرات و حقیقت؛ مافیا، هدزآپ و منچ؛ رولت روسی، Uno و نهایتا اسم‌فامیل؛ در کالبد یک بازی موبایلی و دنیای پلتفرم موبایل واقعا می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. پنکو در انتقال حسی دوست داشتنی از دنیای بوردگیم‌های محبوب ایرانی به مخاطبان؛ عالی عمل کرده و همه‌چیز دست به دست هم داده است تا این مجموعه؛ واقعا سرگرم‌کننده و دوست داشتنی باشد.

بازی اسم‌فامیل را اکثر ما بازی کرده‌ایم و خاطرات بسیاری نیز با این بازی محبوب داریم. بسیاری از ما در مهمانی‌های خانوادگی و یا حتی در جمع دوستانمان؛ برای یک‌بار هم که شده، سری به دنیای بازی اسم‌فامیل زده‌ایم و خودمان را به چالش کشیده‌ایم. اسم‌فامیل یک بازی ساده و چالش‌برانگیز است که شما باید در آن با استفاده از حروفی که به شما داده شده است، جواب سوالات خواسته شده را پیدا کنید. از طرفی هر تیم و یا فردی که زودتر بتواند به تمامی سوالات پاسخ دهد، طبیعتا برنده بازی خواهد شد.

داستان بازی


پنکو

حاضرم شرط ببندم که هیچکدام از شما از بازی اسم‌فامیل انتظار داستانی جذاب را ندارید! اما خوشبختانه مجموعه پنکو برای جذاب‌تر کردن دنیای بازی خودش؛ خط داستانی ساده، اما دوست داشتنی را روایت می‌کند که همین موضوع می‌تواند بهانه خوبی برای دنبال کردن گیم‌پلی بازی باشد. از طرفی؛ نه‌تنها صرفا در بازی اسم‌فامیل؛ بلکه حتی در بازی مافیا نیز ما شاهد داستانی جذاب بودیم و پنکو کارش را در اتمسفرسازی و روایت داستانی جذاب، به خوبی انجام داده است. همچنین باید توجه داشته باشید که بازی اسم‌فامیل در دنیای پنکو؛ مانند دیگر اسم‌فامیل‌ها نیست و این بازی دچار تغییرات بسیار زیادی شده تا آن حس خلاقانه را به مخاطب انتقال دهد و همین دلیلی عالی برای تجربه این بازی فوق‌العاده است.

داستان بازی ما را به سرزمین‌های افسانه‌ای شهر سارن (Sarn) ‌می‌برد. قلمرویی که سال‌ها در آرامش و امنیت به سر می‌برده و مردمانش نیز؛ زندگی خوبی داشتند! منتهی با مرگ ناگهانی پادشاه این قلمرو؛ سودای جنگ میان سلطنت‌طلبان و جانشینان پادشاه، بالا می‌گیرد و مردم شهر سارن خودشان را در یک قدمی جنگی بزرگ می‌بینند. منتهی شورای سلطنت این قلمرو؛ به کمک مردم شهر سارن، تصمیم به برگذاری مسابقه‌ای بزرگ می‌گیرند. بنابراین طولی نمی‌کشد که بهترین بازیکنان اسم‌فامیل؛ از سراسر قلمرو اسرارآمیز سارن، به کاخ پادشاهی می‌روند تا در مسابقه اسم‌فامیل بزرگی که درحال برگذاری است، شرکت کنند. از قرار معلوم؛ هرکسی که برنده بازی شود، برنده تاج و تخت نیز خواهد شد و خوشبختانه این‌بار نیز نوبت به شما رسیده است که در این مسابقه بزرگ شرکت کنید تا خودتان را محک بزنید.

مکانیزم‌ها و گیم‌پلی بازی


پنکو
پنکو
پنکو

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که گیم‌پلی بازی اسم‌فامیل در دنیای پنکو؛ بسیار متفاوت‌تر از آن‌چیزی است که شما تاکنون تجربه کرده‌اید. تیم توسعه دهنده پنکو؛ به خوبی همان کیفیت خوب داستان‌سرایی را در بخش گیم‌پلی بازی نیز ارائه کرده و شما تجربه‌ای جذاب از بازی اسم‌فامیل مجموعه پنکو خواهید داشت. درست مانند بازی مافیا؛ ما در بازی اسم‌فامیل نیز شاهد حضور کاراکترها و شخصیت‌های مختلف هستیم. چیزی که باعث جذابیت این بازی شده، این است که هرکدام از این شخصیت‌ها توانایی و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و شما می‌توانید از این ویژگی‌ها در روند گیم‌پلی بازی برای تغییر نتیجه یک راند، استفاده کنید.

شخصیت‌های بازی اسم‌فامیل به صورت کاملا تصادفی در میان بازیکنان حاضر در بازی؛ تقسیم می‌شود و شما هیچ حقی در انتخاب شخصیتتان ندارید. همین مکانیزم کوچک باعث شده تا اسم‌فامیل در دنیای پنکو غیرقابل پیش‌بینی باشد و طبیعتا شما حسی دوست داشتنی از تجربه این بازی خواهید داشت. همچنین حضور کاراکترهای متنوع؛ فضای رقابتی بازی را زنده کرده و شما می‌توانید آن حس هیجان را از بازی اسم‌فامیل پنکو بگیرید. همچنین از طرفی باید به این موضوع توجه داشته باشید که ویژگی‌ شخصیت شما در این بازی می‌تواند به ضرر و یا به سودتان تمام شود. از آن‌جایی هر کاراکتر ویژگی‌ خاص خودش را دارد، شما باید برای تسلط کافی به دنیای این بازی؛ با تمام شخصیت‌های آن سر و کله بزنید.

پنکو
پنکو
پنکو

بازی در چندین راند مختلف جریان پیدا می‌کند. در هر راند شما باید با استفاده از حروفی که داده شده، بیشترین کلمات ممکن را بنویسید. در هر راند تنها یک سوال مطرح می‌شود و طبیعتا کسی که بیشترین تعداد کلمات را نوشته باشد، برنده آن راند خواهد شد. گیم‌پلی بازی همین‌گونه در چندین راند ادامه پیدا می‌کند و طبیعتا در انتهای بازی؛ تمام امتیازات شما جمع خواهد شد. البته اینطور هم نیست که بازی صرفا روندی یکنواخت داشته باشد، شما می‌توانید با توجه به قابلیت کاراکترتان؛ روند بازی را کاملا تغییر دهید. برای مثال یکی از کاراکترهای بازی به نام ایشتار می‌تواند سوال راند بعدی را پیش از هرکس دیگری ببیند و کاراکتر دیگری نیز که با نام کمیسر شناخته می‌شود؛ می‌تواند امتیازات دیگر بازیکنان را مال خودش کند و سوال مطرح شده در هر راند را به سوالی دیگر تغییر دهد.

همچنین بازی راهنمایی‌های مختلفی را به شما می‌دهد. طبیعتا شما برای استفاده از این راهنماها نیازمند سکه هستید و این سکه‌ها را می‌توانید با برنده شدن در بازی پیدا کنید. درست در سمت پایین صفحه؛ ثانیه شماری قرار دارد که مدت زمان هر راند را نشان می‌دهد. از طرفی در سمت راست صفحه، شما می‌توانید در ازای پرداخت سکه، از راهنمایی؛ و یا گرفتن زمان بیشتر، استفاده کنید. همچنین شما در حین بازی می‌توانید پروفایل دیگر بازیکنان حاضر در مسابقه را ببینید و عملکرد خودتان را نیز بررسی کنید.

برای دانلود اپلیکیشن پنکو و تجربه بازی اسم‌فامیل می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی