ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تراشه مدیاتک برای هدست‌های واقعیت مجازی، در پلی استیشن VR2 استفاده می‌شود

در یک موفقیت بزرگ برای مدیاتک، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 به یکی از تراشه‌های این شرکت مجهز می‌شود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

مدیاتک در جریان یک رویداد، از تجهیز هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 به یکی از تراشه‌هایش خبر داد. بنابراین برای اولین‌بار یکی از چیپ‌های مدیاتک در هدست‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سونی چند هفته پیش تاریخ عرضه و همچنین قیمت هدست PS VR2 را اعلام کرد. پیش از این ژاپنی‌ها طراحی و مشخصات این محصولشان را اعلام کرده بودند و حالا مشخص شده قدرت آن را یکی از تراشه‌های مدیاتک تأمین می‌کند.

ورود مدیاتک به بازاری جدید

مدیاتک تا به امروز برای دستگاه‌های مختلفی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا کروم‌بوک‌ها و تلویزیون‌های هوشمند تراشه تولید کرد، اما حالا وارد بازار هدست‌های واقعیت مجازی می‌شود.

اگرچه ورود به این بازار برای مدیاتک خبر فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید، اما چندان تعجب‌برانگیز نیست. تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» چند ماه پیش در توییتی به چنین موضوعی اشاره کرده بود.

پلی استیشن VR2 مدیاتک

با توجه به اینکه اکثر هدست‌های قدرتمند موجود در بازار از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند و البته محبوبیت بالای نسل اول PS VR، استفاده از تراشه مدیاتک در پلی استیشن VR2 یک موفقیت بزرگ برای تولیدکننده تراشه تایوانی محسوب می‌شود.

هدست واقعیت مجازی جدید سونی در تاریخ 3 اسفندماه 1401 (22 فوریه 203) روانه بازار می‌شود، البته پیش‌فروش آن از 14 آبان‌ماه (15 نوامبر) شروع می‌شود. این محصول در ایالات متحده آمریکا 549.99 دلار قیمت دارد که بسیار گران‌تر از نسل کنونی‌اش است.

از مشخصات PS VR2 می‌توان به نمایشگرهای OLED با رزولوشن 4K و زاویه دید 100 درجه، چهار دوربین برای ردیابی هدست و کنترلر با دوربین اینفرارد برای ردیابی چشم‌ها، کنترلر PS VR 2 Sense و همچنین فیدبک هپتیکی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی