ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

۳۵۰۰ دستگاه دنا و تارا در راه آذربایجان؛ قیمت خودروهای صادراتی دیگر زیان‌ده نیست!

مدیرعامل ایران‌خودرو از صادرات ۳۵۰۰ دستگاه خودروی تارا اتوماتیک و دستی، دنا، دناپلاس و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک به آذربایجان طی یک سال آینده خبر داد.

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

صادرات خودرو همیشه مورد توافق تمام نهادها و سازمان‌های داخلی کشور بوده، اما حدوداً از سال ۱۳۹۶ این روند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از صادرات ۳۵۰۰ دستگاه خودروهای تارا اتوماتیک و دستی، دنا، دنا‌پلاس و دنا‌پلاس توربوشارژ اتوماتیک به کشور آذربایجان طی یک سال آینده خبر داد. این حجم از صادرات در شرایطی اتفاق می‌افتد که مدیران ایران خودرو قیمت مورد نظر خود را برای بازار آذربایجان نهایی کرده‌اند و دیگر صادرات خودروهای ایرانی به این کشور همسایه، زیان‌ده نخواهد بود.

در این مورد مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، با بیان اینکه در سال‌های گذشته هفت هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو به این کشور صادر شده است، گفت: «با رفع موانع و توسعه همکاری‌ها، طی یک سال آینده 3500 دستگاه خودرو معادل 50 درصد از صادرات کل سال‌های گذشته را به این کشور صادر خواهیم کرد.»

خطیبی با اشاره به رتبه‌های بالای فروش محصولات ایران خودرو در بازار آذربایجان و استقبال بالای مردم این کشور اعلام کرد: «سمند و دنا از خودروهای محبوب و مورد توجه مردم آذربایجان است و تعداد زیادی از این محصولات در خیابان‌های این کشور به چشم می‌خورد. در این راستا، مهم‌ترین دستاورد سفر به آذربایجان و مذاکره با طرف آذری، اصلاح قیمت محصولات و توافق بر قیمت مورد نظر ایران خودرو برای تحقق سودآوری در صادرات محصولات بوده است.»

یکی از مهم‌ترین مزیت خودرو‌های ایرانی، قیمت پایین آن نسبت به سایر خودرو‌ها بوده و خودرو‌سازان می‌توانند خودرو‌های ایرانی را به کشور‌های دیگر صادر کنند و با توجه به قیمت اندک، بازار بزرگی را در خارج از کشور داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی