ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رباتیک
تکنولوژی

با این انگشتان رباتیکی کوچک می‌توانید حشرات را غلغلک بدهید

محققان ریزانگشت رباتیکی کوچکی طراحی کرده‌اند که می‌تواند با حشرات تعامل برقرار کرده و حتی آنها را غلغلک بدهد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

انگشتان انسان در مقابل حشرات ریز، بسیار بزرگ به نظر می‌رسند و حالا محققان ریزانگشت رباتیکی کوچکی طراحی کرده‌اند که می‌تواند با حشرات تعامل برقرار کرده و حتی آنها را غلغلک بدهد.

دانشمندان دانشگاه Ritsumeikan، ریزانگشت رباتیکی قابل انعطافی توسعه داده‌اند که به افراد اجازه می‌‌‌دهد با حشرات تعامل داشته باشند. این انگشت رباتیکی تنها ۱.۱۹ سانتیمتر طول و ۰.۳۰ سانتیمتر عرض (0.47 اینچ طول و 0.12 اینچ عرض) دارند که حسگرها را به عضلات پنوماتیکی متصل می‌کند تا نیروی کافی برای لمس حشره را بدون آسیب رساندن به آن ارائه دهد. کاربر انسانی با کمک یک دستکش روباتیکی کوچک می‌تواند آن را کنترل کند.

محققان از این ریزانگشت‌ برای ارزیابی و اندازه‌گیری نیروی واکنش پاها و بدن حشره استفاده کردند. نتایج نشان می‌دهد که نیروی فشار پاهای حشره که در این آزمایش حدود 10 میلی‌نیوتن اندازه گیری شده است با تخمین‌های قبلی درمورد فشار پاهای حشرات مطابقت دارد.

ریزانگشت رباتیکی می‌تواند با حشرات تعامل برقرار کند

این فناوری می تواند برای مطالعه نیروهای حشرات مانند راه رفتن یا پرواز مفید باشد. تیم محققان این مطالعه در تلاش هستند بتوانند از طریق این ابزار رباتیکی، با حشرات تعامل برقرار کنند.

شاید روزی از تلفیق فناوری ریزانگشت‌های رباتیکی و حشرات بتوان با باکتری‌ها و ویروس‌ها نیز تعامل برقرار کرد که می‌تواند در حوزه سلامت نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

این تحقیق هنوز در مرحله اولیه قرار دارد و تیم محققان آن درتلاش هستند بتوانند روی توسعه تعامل با حشرات با ریزربات‌ها کار کنند و به نتایج هیجان‌انگیزی دست پیدا کنند. لمس موجودات بسیار ریز و تعامل برقرار کردن با آنها موضوع جدیدی نیست و تیم تحقیقاتی Ritsumeikan درتلاش است تا از این طریق بتواند اختراعات جدیدی را به ثبت برساند که برای زندگی انسان مفید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی