ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ احتمالاً در سال 2023، 13 درصد کمتر گوشی می‌فروشد

همزمان با افت فروش موبایل در بازارهای جهانی، سامسونگ ظاهرا قصد  دارد سال آینده میلادی، فروش گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

همزمان با افت فروش موبایل در بازارهای جهانی، سامسونگ ظاهرا قصد دارد در سال آینده میلادی، فروش گوشی‌های هوشمند خود را حدود ۱۳ درصد کاهش دهد.

دلایل متعددی از جمله مشکلات مربوط به زنجیره تامین قطعات ناشی از کرونا و همچنین وضعیت نامطلوب اقتصادی برخی از کشورهای جهان، باعث شده است این کشور نیز همچون برخی دیگر از تولیدکنندگان بازار نتواند به اهداف فروش تعیین شده خود دست پیدا کند.

به گزارش رسانه تایوانی اکونومیک دیلی، غول کره جنوبی ظاهرا تصمیم گرفته است باتوجه به شرایط فعلی و دورنمای بازار، فروش گوشی‌های هوشمند خود را در سال ۲۰۲۳ در حدود ۱۳ درصد کاهش دهد و آمار تولید خود را به حدود ۳۰ میلیون دستگاه برساند.

کاهش فروش موبایل در بازارهای جهانی

شرایط بازار جهانی موبایل باعث شده است که سامسونگ چنین تصمیمی بگیرد. باتوجه به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند و تقاضای کمتر کاربران برای خرید موبایل، غول فناوری کره جنوبی ظاهرا مجبور شده است چنین تصمیمی بگیرد و هدف‌گذاری فروش خود را در سال ۲۰۲۳ تغییر دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سهم بازار سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری (سه ماهه سوم 2022) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (سه ماهه دوم 2022) افزایش پیدا کرده است. گفتنی است میزان فروش موبایل سامسونگ در سال جاری نسبت به سال قبل به صورت کلی حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

باید در نظر داشت که این فقط سامسونگ نیست که چنین وضعیتی را در بازار موبایل تجربه می‌کند. برخی از تامین کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند، از جمله «موراتا» در ژاپن و« Yageo» در تایوان و همچنین شرکت‌های Tongxin Electic و Duntai نیز وضعیت مشابهی دارند.

شرکت موراتا، برخی ماژول‌ها و قطعات الکترونیکی از جمله خازن سرامیکی چند لایه مورد نیاز آیفون‌های اپل و برخی گوشی‌های هوشمند سامسونگ را تامین می‌کند. این شرکت نیز ظاهرا اعلام کرده وضعیت تقاضای موبایل در بازار چین رو به بهبود خواهد گذاشت و بازار گوشی‌های هوشمند در سال آینده میلادی با میزان تقاضای کمتری روبرو خواهد شد.

شرکت Tongxin Electric، تامین کننده قطعات حسگر موبایل نیز اعلام کرده که وضعیت پیش‌روی بازار چندان امیدوار کننده نیست ولی ممکن است در سه ماهه دوم سال آینده یا حتی در فصل سوم سال ۲۰۲۳ وضعیت کمی تغییر کند.

باید دید وضعیت بازار موبایل به چه سمت‌وسویی حرکت خواهد کرد و آیا پیش‌بینی‌ها در مورد کاهش تقاضای موبایل به حقیقت می‌پیوندد یا خیر. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی