ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

اسپیس ایکس یکی از گران‌ترین بسته‌های تبلیغاتی توییتر را خرید

ایلان ماسک در اسپیس ایکس تصمیم گرفته تا برای تبلیغ استارلینک یکی از بسته‌های بزرگ تبلیغاتی توییتر را بخرد!

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

شرکت اسپیس ایکس که تحت مدیریت مالک توییتر یعنی ایلان ماسک قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین بسته‌های تبلیغاتی توییتر را خریده است. این همکاری عجیب و جالب توجه در شرایطی انجام می‌شود که ظاهراً توییتر از نظر درآمدهای تبلیغاتی تحت فشار قرار گرفته و بسیاری از برندها تمایلی به خرید تبلیغات در این پلتفرم ندارند.

بر‌اساس اسنادی که توسط خبرگزاری CNBC از توییتر دیده شده است، اسپیس ایکس می‌خواهد سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اسپانیا و استرالیا تبلیغ کند. این کمپین تبلیغاتی بسته‌ای را از توییتر خریده که قیمت آن تا 250 هزار دلار برآورد می‌شود و به گفته یکی از کارمندان توییتر که نخواسته که نامش فاش شود، این بسته اجازه می‌دهد تا مشتری برند خود را به مدت یک روز کامل در بالای تایم‌لاین اصلی این شبکه اجتماعی قرار دهد.

بر این اساس، کاربران استرالیا و اسپانیا در روزهای اجرای این کمپین، سه‌بار هنگام باز‌کردن اپلیکیشن توییتر با این تبلیغ روبه‌رو می‌شوند. این تبلیغ که هفته گذشته خریداری شده، قرار است ابتدا در استرالیا و بعد در اسپانیا به نمایش گذاشته شود.

ایلان ماسک

ایلان ماسک با اسپیس ایکس به توییتر کمک کرد؟

این کارمند توییتر می‌گوید اسپیس ایکس معمولاً چنین بسته‌های تبلیغاتی بزرگی از این شرکت خریداری نمی‌کرد. با این حال، ماسک حالا در جایگاه مدیرعاملی توییتر نیازمند درآمدهای تبلیغاتی است و به نظر می‌رسد که جریان این درآمدها کاهش یافته است. پس ارائه کمک از سوی دیگر شرکت او، یعنی اسپیس ایکس برای تبلیغ سرویس استارلینک می‌تواند روش مناسبی به‌منظور درآمدزایی برای توییتر باشد.

البته خرید حتی گران‌ترین بسته تبلیغاتی این شبکه اجتماعی هم به‌تنهایی نمی‌تواند برای جبران جریان از دست رفته‌ درآمدهای تبلیغاتی این شرکت کافی باشد. در نتیجه، بهتر است ثروتمندترین فرد دنیا به دنبال رفع نگرانی‌های تبلیغ‌دهندگان باشد تا شاید شرکت‌هایی مثل جنرال موتورز، آئودی، فولکس‌واگن، جنرال میلز، فایزر و یونایتد ایرلاینز دوباره به همکاری با توییتر تمایل پیدا کنند.

گفتنی است که توییتر تا پیش از این حدود 90 درصد از درآمد خود را از راه تبلیغات به دست می‌آورد و ماسک اعلام کرده بود که با توجه به وضعیت فعلی تبلیغات، اعلام ورشکستگی از سوی این شرکت چندان دور از ذهن نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی