ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات: 17 میلیون ایرانی در یک روز در یک پلتفرم داخلی بودند

وزیر ارتباطات حریم خصوصی را خط قرمز این وزارتخانه دانست و ادعا کرد کسی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پلتفرم‌های داخلی را ندارد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۶

وزیر ارتباطات به نمایندگان مجلس گفت روزانه افراد در حال پیوستن به پلتفرم‌های داخلی هستند و یک پلتفرم داخلی، ماهانه بیش از 35 میلیون کاربر فعال دارد. به گفته زارع‌پور در یک روز 17 میلیون ایرانی (کاربر) در یک پلتفرم داخلی بوده‌اند.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز برای پاسخ به سؤال چند تن از نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد. اما در میان صحبت‌های او اعدادی مطرح شد که مشخص نیست منشأ آن بررسی‌های خود وزارت ارتباطات است یا گزارشی که پیام‌رسان‌های بومی به ایشان داده‌اند. یکی از همین اعداد، پیوستن ۱۷ میلیون کاربر به پلتفرم داخلی در یک روز بود.

زارع‌پور در توضیحاتش برای نمایندگان مردم، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی گفت:

«در ابتدای دوره مسئولیت، کارگروه ویژه‌ای را با هدف توسعه پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی کردیم تا با تنوع و مزیت‌های متفاوت، مردم احساس تفاوت با پلتفرم‌های خارجی را نداشته باشند. در دو ماه گذشته با توجه به شرایط حاکم، جلسات به‌صورت روزانه برگزار شد و هر روز میزان توسعه پلتفرم‌های داخلی رصد شد. هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه‌های خارجی فعال شود، پلتفرم داخلی به‌گونه‌ای تقویت شود که مردم تمایل به استفاده از پلتفرم داخلی داشته باشند.»

زارع‌پور کاربر پلتفرم داخلی

زارع‌پور با بیان اینکه روزانه افراد در حال پیوستن به پلتفرم‌های داخلی هستند، ادعا کرد در یک روز شاهد حضور 17 میلیون کاربر در یک پلتفرم داخلی بوده‌اند: «در یک برنامه داخلی، ماهانه بیش از 35 میلیون کاربر از آن استفاده کردند. همچنین ترافیک اینترنت داخلی در مقابل شبکه‌های خارجی 60 به 40 شده است.»

به گفته وی این برای اولین‌بار است که ترافیک تولید داخل بیش از دو برابر شده و به اعتقاد وزیر ارتباطات، این امر نشان می‌دهد مردم اقبال و اعتماد کرده‌اند.

«حریم خصوصی خط قرمز وزارت ارتباطات است»

زارع‌پور با تأکید بر اینکه حریم خصوصی خط قرمز وزارت ارتباطات است، به فتوای رهبری در مورد نقض حریم خصوصی اشاره و ادعا کرد که کسی حق ندارد به اطلاعات مردم در پلتفرم‌های داخلی دسترسی داشته باشد:

«هفته اخیر نیز رئیس قوه قضائیه در بخشنامه‌ای اعلام کرد طبق اصل 25 قانون اساسی احدی حق ندارد به اطلاعات مردم دست‌اندازی کند. از‌این‌رو، برای حفاظت از داده‌های مردم لایحه‌ای آماده کرده‌ایم که به‌زودی به مجلس ارسال می‌شود و انتظار داریم با حمایت نمایندگان با قید دو فوریت تصویب شود.»

او در بخش دیگری از سخنان خود به بحث حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: «آیین‌نامه‌ای در این زمینه تدوین شده که بیش از 30 نوع حمایت از کسب‌و‌کارها و پلتفرم‌های داخلی در آن پیش‌بینی شده است و به‌زودی اقدامات اجرایی آن شروع می‌شود تا کام کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم داخلی شیرین شود.»

به گفته وزیر ارتباطات با ورود هر کسب‌و‌کار به پلتفرم داخلی دیگر نیازی به دریافت مجوز نیست و همین پیوستن به معنای صدور مجوز است؛ همچنین تأکید شده که کسب‌وکارهای خرد خانگی که سابقه پرداخت مالیات ندارند، تا دو سال از معافیت مالیاتی برخوردار باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۴ آبان ۱۴۰۱

    گرفتن حق انتخاب از مردم و تحمیل خواسته های خودشون به مردم واقعا کار درستیه؟

مطالب پیشنهادی