ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل از سال 2024 شروع به تأمین تراشه‌های خود از آمریکا می‌کند

تیم کوک مدیرعامل اپل در جلسه‌ای گفت که از سال 2024 کارخانه در آریزونا از TSMC می‌تواند تامین تراشه‌های موردنیاز آن را آغاز کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

اپل قصد دارد برخی از تراشه‌های خود را از کارخانه‌ای در آریزونا تأمین کند. «تیم کوک»، مدیرعامل اپل این اطلاعات را در جلسه‌ای با مهندسان شرکت در آلمان و زمانی که در حال سفر به اروپا بود، فاش کرد.

کوک در این جلسه به کارمندان اپل گفت:

«ما تصمیم گرفته‌ایم که از یک کارخانه در آریزونا [چیپ] خریداری کنیم و این کارخانه در سال 2024 راه‌اندازی می‌شود. بنابراین ما حدود دو سال یا شاید کمی کمتر، برای این کار فرصت داریم. در اروپا مطمئن هستم که با آشکارتر شدن این برنامه‌ها، از اروپا نیز تراشه تأمین خواهیم کرد.»

در این نشست افرادی از جمله «ادی کیو»، مدیر خدمات و «دیر اوبراین»، رئیس خرده‌فروشی و منابع انسانی اپل حضور داشته‌اند.

تأمین تراشه‌های اپل توسط TSMC در داخل آمریکا

کوک هیچ جزئیاتی در مورد تراشه‌هایی که قرار است اپل از آریزونا تأمین کند، ارائه نکرد، اما TSMC، یکی از تأمین‌کنندگان اپل هم اکنون در حال ساخت یک کارخانه در نزدیکی فینیکس، مرکز ایالت آریزونا است. TSMC این پروژه را در سال 2020 آغاز کرده و قصد دارد در سال 2024 تولید انبوه تراشه‌های 4 نانومتری را در آن آغاز کند.

همچنین هفته گذشته گفته شده بود که TSMC قصد دارد کارخانه دیگری را در آریزونا افتتاح کند. ظاهراً در این کارخانه 12 میلیارد دلاری، تراشه‌های 3 نانومتری تولید خواهد شد که احتمالاً دستگاه‌های آینده اپل از سال 2024 به آن‌ها مجهز می‌شوند.

یکی از اهداف دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تشویق شرکت‌ها از طریق مشوق‌های مالی به تولید تراشه در داخل ایالات متحده بود و در همین حال، اپل تلاش‌های زیادی کرد تا وابستگی خود به چین را کاهش دهد. هرچند کارخانه‌های اصلی TSMC در تایوان هستند، اما این شرکت مکان‌هایی را در کاماس، واشینگتن و همچنین مراکز طراحی را در آستین، تگزاس و سن خوزه، کالیفرنیا مدیریت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی