ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوسانات شدید در قیمت روغن موتور
خودرو

علت نوسانات شدید در قیمت روغن موتور خودرو چیست؟

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، خرید و فروش روغن موتور از طریق سامانه جامع تجارت تحت نظارت و ساماندهی قرار دارد. با این وجود برخی فروشندگان از تأخیر دریافت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، خرید و فروش روغن موتور از طریق سامانه جامع تجارت تحت نظارت و ساماندهی امکان‌پذیر است. با این وجود برخی فروشندگان از تأخیر دریافت روغن موتور گله‌مند بوده و هنوز هم در بازار، نوسانات شدید در قیمت روغن موتور مشاهده می‌شود.

بازار فروش روغن موتور در چند ماه اخیر با التهابات و نوسانات قیمتی متعددی مواجه بوده است. روغن موتور هم‌اکنون به‌طور مستقیم از طریق سامانه جامع تجارت عرضه می‌شود و طبق انتظار، عرضه مستقیم باعث کاهش شوک قیمت این کالای مصرفی در بازار شده است. قیمت روغن موتور در دو ماه اخیر حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و این بهبود به لطف تشدید نظارت‌ها و افزایش عرضه در سامانه جامع تجارت حاصل شده است.

با تمام این اوصاف، هنوز هم نوسانات شدید در قیمت روغن موتور مشاهده می‌شود و علی‌رغم عرضه مستقیم، برخی فروشندگان از تأخیر در تحویل روغن موتور گله‌مند هستند. ولی دلیل این تناقض در بازار چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، دلیل اصلی نوسان قیمت روغن موتور و گرانی آن در بازار را حضور پررنگ واحدهای فروش فاقد پروانه کسب دانست. این دسته از فروشندگان به سبب همکاری با واسطه‌ها، روغن موتور را به طور غیرمستقیم دریافت می‌کنند. بنابراین چندان جای تعجب ندارد که این کالا با تأخیر به دست آن‌ها برسد و از طرف دیگر، با قیمت بالاتر به مشتریان فروخته شود.

در حال حاضر عرضه روغن موتور از طریق سامانه جامع تجارت صورت می‌گیرد و هیچ خریداری نمی‌تواند از تأخیر در تحویل روغن موتور شکایت داشته باشد، مگر اینکه به دلایل مختلف از جمله نداشتن پروانه کسب یا ابطال آن، پای افراد واسطه در میان باشد.

البته اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن، در حال شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب بوده تا از فعالیت آن‌ها جلوگیری کند و مانع ایجاد نوسان در قیمت روغن موتور شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی