ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
تکنولوژی

پهپاد تاکتیکی Lemur S می‌تواند شیشه را شکسته و از آن عبور کند

پهپاد Lemur S علاوه بر شیشه شکن، دارای زمان پرواز 31 دقیقه‌ای را ارائه می‌کند و قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌ای به همراه دارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

در چند دهه اخیر، بازار هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپاد رشد چشمگیری داشته است. فناوری که زمانی روی علاقه‌مندان خاص و برنامه‌های نظامی عجیب و غریب متمرکز شده بود، سریعاً به یک خط فکری غالب تبدیل شد که حتی برای تحویل غذا نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. تاکنون، طیف گسترده‌ای از پهپادها برای فیلمبرداری، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی و کاربردهای تاکتیکی طراحی شده و یک استارتاپ از پهپاد جدیدی رونمایی کرده که دارای قابلیت‌های قابل توجهی مانند یک شیشه شکن است.

استارتاپ Brinc در سال 2017 رسماً وارد بازار پهپادها شد که البته به‌جای ساخت ابزارهای فیلم‌برداری یا پهپادهایی که برای سرگرمی طراحی شده‌اند، این استارتاپ روی کاربردهای تاکتیکی تمرکز کرده است. در صفحه ارزش‌ها و اخلاقیات این شرکت، به‌عنوان چشم‌انداز آن آمده است که قصد دارد «جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند» و متعهد شده است که هرگز فناوری‌ای ایجاد نخواهد کرد که برای کشتن یا آسیب‌رساندن به مردم طراحی شده باشد.

پهپاد تاکتیکی

تا به امروز، Brinc فقط دو محصول را روانه بازار کرده است: یک تلفن کوچک به شکل توپ (با نام Brinc Ball) که می‌توان برای تسهیل ارتباطات، آن را به مکان‌های خطرناک یا دور از دسترس پرتاب کرد و یک پهپاد تاکتیکی همه کاره به نام Lemur S که شرکت ادعا می‌کند برای حفظ امنیت انسان‌ها ساخته شده است.

پهپاد Lemur S

Lemur S که با در نظر گرفتن کاربردهای تاکتیکی ساخته شده، دارای بدنه نایلونی تقویت‌شده با فیبر کربن و محافظ‌های پروانه است که دوام مورد نیاز در هنگام برخورد با اشیا را به آن می‌دهد. این پهپاد که 31 دقیقه زمان پرواز و 10 ساعت حالت آماده‌ به‌ کار را در حین نشستن و ضبط صدا و تصویر ارائه می‌کند، تا ارتفاع 15 متری آزمایش شده است.

 Lemur S

یکی از نکات قابل توجه این پهپاد، قابلیت شیشه‌شکن آن است که با استفاده از یک قطعه در جلوی آن، که دارای یک توده ریز در حال چرخش از کاربید تنگستن است، انجام می‌شود. Brinc ادعا می‌کند که شیشه‌شکن این پهپاد می‌تواند شیشه خودرو، شیشه سکوریت و بیشتر منازل مسکونی را بشکند و از آن عبور کند.

Brinc همچنین Lemur S را به قابلیت‌های ارتباطی دو‌طرفه مجهز کرده که دارای بلندگوی 105 دسی بل و دو میکروفون یکپارچه است که می‌توانند صداها را از فاصله 22 متری دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی