ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتوواز
خودرو

اتوواز روسیه در آستانه همکاری با ایران خودرو و تولید محصول مشترک

خودروسازان روسی همچون اتوواز مدتی است که در جستجوی شرکای جدید هستند. همکاری رنو با اتوواز برای توسعه سبد محصولات لادا متوقف شده است و این خودروساز اکنون پیشنهادهایی از سمت صنایع ایرانی دریافت کرده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

خودروسازان روسی همچون اتوواز مدتی است که در جستجوی شرکای جدید هستند. همکاری رنو با اتوواز برای توسعه سبد محصولات لادا متوقف شده است و این خودروساز اکنون پیشنهادهایی از سمت صنایع ایرانی (احتمالاً ایران خودرو) دریافت کرده است. مطابق گزارش خبرگزاری‌های روسی، علاوه بر ایرانی‌ها چند پیشنهاد همکاری دیگر از سوی صنایع هندی برای اتوواز ارسال شده است.

ماکسیم سوکولوف، رئیس AvtoVAZ در حاشیه نشست انجمن حمل‌و‌نقل روسیه اظهار کرد: «این شرکت به دنبال همکاری با کشورهای دوست است. ما پیشنهادهایی را از سوی ایرانی‌ها برای تولید خودرو مشترک دریافت کرده‌ایم. البته هنوز زود است که پروژه تولید خودرو مشترک ایرانی و روسی را آغاز‌شده بدانیم. با این حال پیشنهادهایی به ما ارائه شده است و ما در حال بررسی آن‌ها هستیم.»

همکاری اتوواز و ایران خودرو، از رؤیا تا واقعیت...

ایران خودرو مدت‌ها پیش در روسیه دفاتر فروش دایر کرده بود و اکنون با خروج برندهای معتبر بین‌المللی از خاک روسیه، این شرکت فرصت مجددی برای حضور در این کشور می‌بیند. بنابر گزارش رسانه‌های روسی، ایران خودرو تصمیم دارد تا سدان تارا را در سال 2023 به بازار روسیه عرضه کند. خبرنگاران روسی احتمال می‌دهند که پیشنهاد همکاری با اتوواز از سوی ایران خودرو ارائه شده باشد. پیش از این برخی خبرگزاری‌های روسی تصاویر پروژه ایران خودرو ریرا را تحت عنوان نسل جدید لادا ایکس ری منتشر کرده بودند.

لادا گرانتا
انتظار می‌رود دنا به عنوان لادا گرانتا 2023 وارد بازار روسیه شود.

دیگر مشکل اتوواز در حال حاضر به توسعه سیستم چهارچرخ محرک برای استفاده در خودروها مربوط می‌شود. از بین مدل‌های این کارخانه، در حال حاضر تنها لادا نیوا لجند و لادا نیوا تراول به سیستم چهار چرخ محرک مجهز هستند. اتوواز برای توسعه سیستم‌های چهار چرخ محرک با محدودیت‌های تکنولوژیکی روبه‌رو است و از این رو مدیران شرکت تخمین می‌زنند عرضه یک مدل چهار چرخ محرک جدید به سه الی چهار سال زمان نیاز دارد. توسعه یک سیستم چهار چرخ محرک مدرن و یک پلتفرم جدید، به سرمایه‌گذاری معادل سی میلیارد روبل نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی