ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش کیفیت در خودروهای قدیمی
خودرو

رئیس انجمن قطعه‌سازان: افزایش کیفیت در خودروهای قدیمی ممکن نیست

رئیس انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان در گفتگوی اخیر، به موضوع ارتقای کیفی خودروهای داخلی اشاره کرد و افزایش کیفیت در خودروهای داخلی را غیرممکن دانست. به عقیده وی رویکرد مؤثر برای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

رئیس انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان در گفتگویی، به موضوع ارتقای کیفی خودروهای داخلی اشاره کرد و افزایش کیفیت در خودروهای داخلی را غیر‌ممکن دانست. به عقیده وی، رویکرد مؤثر برای افزایش کیفیت، کنار گذاشتن خودروهای قدیمی و تولید محصولات بروز است.

کیفیت خودروهای داخلی به دو عامل مهم بستگی دارد؛ نخستین عامل، جدید یا قدیمی بودن پلتفرم آن‌ها و عامل بعدی، همت خودروسازان در جهت ارتقای کیفی محصولات است. پلتفرم‌های قدیمی که در تولید محصولاتی همچون پراید و پژو ۴۰۵ به‌ کار رفته‌اند، قابلیت ارتقا ندارند. بنابراین خودروهای تولیدشده بر‌اساس آن‌ها به‌سبب عدم برآورد نیاز مشتریان امروزی، فاقد کیفیت لازم هستند.

افزایش کیفیت در خودروهای قدیمی امکان‌پذیر نیست. خودروی مبتنی بر پلتفرم قدیمی هرچند خوب ساخته شود، اما باز هم فاقد کیفیت لازم است و با نیازهای امروزی هم‌خوانی ندارد. یک راهکار مؤثر برای بروز‌ بودن پلتفرم‌ها و افزایش کیفیت خودروها، تولید هر خودرو حداکثر تا ۱۰ سال و سپس خروج آن از خط تولید است.

همت و حرکت خودروسازان در راستای بهبود کیفیت محصولات، یکی دیگر از عوامل اصلی در ارتقای کیفی خودروهای داخلی در نظر گرفته می‌شود. البته خودروسازان از مدت‌ها پیش به سمت پلتفرم‌های جدید و تولید خودرو بر‌اساس آن‌ها روی آورده‌اند. تلاش این خانواده صنعتی در به صفر رساندن تعداد خودروهای ناقص، نمودی از همت تحسین‌برانگیز خودروسازان در راستای ارتقای محصولات بوده و به افزایش ۲۰ درصدی کیفیت اشاره می‌کند.

به عقیده رئیس انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان، کلیدی‌ترین رویکرد برای بهبود صنعت خودروسازی، تولید خودروهای بروز و جدیدی است که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. قطعه‌سازان ایرانی در گذشته با همکاری در تولید خودروی محبوب L90 شایستگی خود در ساخت محصولات باکیفیت را ثابت کرده‌اند. بنابراین اگر خودروی بی‌کیفیتی ساخته می‌شود، می‌توان خودروساز را به‌عنوان مقصر اصلی در نظر گرفت.

افزایش کیفیت محصول، مخصوصاً در صنعت خودروسازی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که مستقیماً با ایمنی، جان و مال مردم رابطه دارد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۲۹ آبان ۱۴۰۱

    از اون حرفها بود. اتفاقا دلیل کیفیت بالای L90 این بود که اکثر قطعاتش فرانسوی بود. شما همون قطعه عادیتونو درست بسازید، افزایش کیفیت پیش کشتون.

مطالب پیشنهادی