ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه ۲۰۷ در بورس کالا آبان
خودرو

عرضه ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس؛ سود ۱۰۰ میلیون تومانی دلالان

ایران‌خودرو اعلام کرد که دوشنبه ۳۰ آبان ۱۰۰۰ دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ دستی سفید را در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شده و با اختلاف بسیار زیاد، زیر قیمت بازار به فروش رسیده است. متقاضی با خرید این خودرو در بورس توانسته‌اند به سود قابل‌توجه ۱۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند.

مزایده پژو ۲۰۷ حدود یک ساعت به‌طول انجامید و در‌نهایت با قیمت پیشنهادی ۳۴۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. نسخه صفرکیلومتر این ماشین در حال حاضر در رنج قیمت ۴۳۰ الی ۴۴۰ میلیون تومان در بازار معامله آزاد می‌شود و قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود ۲۱۰ میلیون تومان است.

به بیان بهتر، پژو ۲۰۷ در بورس کالا حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار آزاد و حدود ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه‌ای فروخته شده و بدون شک، این یک معامله دو سر بُرد برای فروشنده و خریدار به حساب می‌آید.

شرایط عرضه ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس؛ نبرد دلالان و بورس کالا! - ۲۹ آبان

ایران‌خودرو اعلام کرد که دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۰۰۰ دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ دستی سفید را در بورس کالا عرضه خواهد کرد. این خودرو دارای فرمان برقی و رنگ سفید است. در‌خصوص شرایط ثبت‌نام برای این خودرو گفته می‌شود که هر کد‌ملی (حقیقی) مجاز به ثبت سفارش روی یک دستگاه ۲۰۷ دستی سفید‌رنگ است. همچنین خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند، امکان ثبت سفارش ندارند. حال باید دید که دلالان اجازه می‌دهند تا این خودروی پرسود، با قیمتی کمتر از قیمت فعلی بازار به دست مصرف‌کننده نهایی برسد و یا عرضه خودرو در بورس کالا نیز مانند سایر طرح‌ها به بستری برای عرض اندام واسطه‌گران بدل خواهد شد؟

ایران‌خودرو اعلام کرده است که در عرضه ۳۰ آبان‌ماه در بورس کالا قیمت ۲۰۷ دستی سفید‌رنگ در حالت پایه ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین زمان تحویل این خودروها ۳۰ بهمن‌ماه بوده و ۳ ماه طول خواهد کشید.

مراحل خرید پژو 207 در بورس کالا

پس از کشف قیمت، خریداران می‌بایست ۱۳ درصد مالیات و عوارض را بر‌اساس قیمت بورسی به‌علاوه ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان بابت بیمه و شماره‌گذاری در وب‌سایت ایران خودرو پرداخت کنند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید هم‌زمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس)، با مراجعه به آدرس وب‌سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو (esale.ikco.ir)، به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام کنند.

همچنین انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز و شرکت بیمه‌گر مورد‌نظر در سایت، قبل از واریز وجه الزامی خواهد بود.

در صورت عدم واریز هزینه‌های مربوطه، حداکثر تا پنج روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تأخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

گفته می‌شود حداقل درصد عرضه در بورس کالا ۱۰۰ درصد تولید سالانه (پس از کسر فروش خارج از بورس کالا شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) معادل ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تعیین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی