ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

کارمند سابق توییتر: این شبکه اجتماعی احتمالاً در طول جام‌جهانی با یک قطعی بزرگ مواجه می‌شود

به گفته کارمند سابق توییتر، با تعدیل نیرو گسترده، این شبکه اجتماعی قادر نخواهد بود از وقوع مشکلات در طول جام جهانی جلوگیری کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۱

به گفته یکی از کارمندان توییتر که اخیراً این شرکت را ترک کرده و از نحوه واکنش آن نسبت به رویدادهای بزرگ، آگاه است، این احتمال تا 50 درصد وجود دارد که توییتر در طول جام جهانی 2022 قطر با یک قطعی بزرگ مواجه شده و از دسترس خارج شود.

کارمند سابق توییتر که به‌دلیل حساسیت موضوع، درخواست کرده تا نامش در گزارش گاردین فاش نشود، از عملکرد مرکز کنترل توییتر که روی مسائلی مانند افزایش ترافیک و قطع‌شدن مرکز داده آن نظارت می‌کند، آگاهی دارد.

او می‌گوید:

«با وجود فقدان آمادگی و کمبود کارکنان، فکر می‌کنم جام جهانی سختی برای توییتر خواهد بود.»

توییتر جام جهانی 2022

او مطرح کرد که احتمال وقوع یک نوع حادثه خاص مانند واکنش آهسته یا نادرست سرویس، در طول 29 روز مسابقات جام جهانی که از امروز (یکشنبه 29 آبان‌ماه) آغاز می‌شود، تقریباً قطعی بوده و به احتمال زیاد مشکلی پیش خواهد آمد که کاربران نیز آن را تجربه می‌کنند.

کارمند سابق توییتر ادعا کرده است که این شبکه اجتماعی «احتمالاً در ابتدا با مشکل ترافیک مواجه می‌شود و سپس ممکن است از کار بیفتد.» او در ادامه اشاره کرد که «اگر خوش‌شانس باشیم، [این مشکلات] با کمی اختلال بهبود پیدا می‌کنند.»

مشکل بزرگ توییتر: کمبود نیرو

بدون شک، توانایی توییتر برای پاسخگویی به هر مشکلی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، به‌دلیل کاهش کارمندان این شرکت توسط ایلان ماسک، ضعیف‌تر شده است. مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و مؤسس شرکت اکتشافات فضایی اسپیس ایکس، از زمان خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار، بسیاری از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است.

ایلان ماسک

برخی از کارمندانی که تحت تأثیر تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند، شامل افرادی می‌شوند که در مرکز فرماندهی توییتر مشغول به کار بوده‌اند. گفته می‌شود که احتمالا یک سوم این تیم کوچک در هفته‌های اخیر شرکت را ترک کرده باشند.

هنگامی که از این کارمند سابق سؤال شد که توییتر برای مقابله با این مشکلات احتمالی، باید چه برنامه‌هایی را انجام دهد، پاسخ داد: «هیچ کار! باید هفته‌ها قبل کارهایی را انجام می‌دادیم.»

پتانسیل حجم بالای ترافیک توییتر در طول مسابقات جام جهانی، «آلن وودوارد»، استاد امنیت سایبری دانشگاه ساری انگلیس را نیز نگران کرده است. او در این رابطه می‌گوید:

«در حال حاضر، به نظر می‌رسد توییتر به چیزهایی برای شانس اعتماد می‌کند که در تجربه من رویکرد قابل اعتمادی نیست.»

تو‌ییتر و ایلان ماسک هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند و مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی، حتی در یکی از توییت‌های جدید خود نوشت: «اولین بازی جام جهانی در یکشنبه! برای بهترین پوشش و گزارش در زمان واقعی [آن را] در توییتر تماشا کنید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی