ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خروج پارس خودرو از بورس کالا
خودرو

احتمال ورشکستگی پارس خودرو؛ وضعیت نامناسب همکار سابق نیسان و رنو

براساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی پارس خودرو با وجود سابقه ۱۹ ساله حضور در بورس و برخورداری از نماد خپارس این روزها شرایط خوبی را به سر نمیبرد و خبر خروج آن از ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

براساس اخبار منتشر‌شده در فضای مجازی پارس خودرو با وجود سابقه ۱۹ ساله حضور در بورس و برخورداری از نماد خپارس این روزها در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و خبر خروج آن از بورس کالا منتشر شده است. علت این اخراج، عدم وجود برنامه برای خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت عنوان شده است. در حقیقت پارس خودرو با خطر ورشکستگی روبه‌رو است.

این خودروساز را می‌توان یکی از خودروسازان قدیمی فعال در صنعت خودروسازی کشورمان دانست که محصولات با‌کیفیتی همچون نیسان ماکسیما، رنو تندر ۹۰ و خانواده برلیانس H۲۰۰ و H۳۰۰ را راهی بازار کرده است.

۲۵‌ام تیرماه امسال بود که سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، نامه‌ای را جهت رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار این شرکت به پارس خودرو ارسال کرد. براساس این نامه پارس خودرو هشت‌ماه فرصت داشت که موارد مورد نظر سازمان بورس اوراق بهادار را رعایت کند و در غیر این صورت، به بازار پایه منتقل می‌شد. با وجود درخواست پارس خودرو برای تمدید مهلت مذکور به یک سال به جهت افزایش ۲۳ درصدی سرمایه این شرکت، اما سازمان بورس مخالفت خود را اعلام کرد.

در همین راستا نیز در تاریخ ۱۹‌ام مهر‌ماه امسال نماد پارس خودرو از تابلوی شرکت‌های مورد پذیرش سازمان بورس حذف شده و به بازار پایه فرابورس منتقل شد.

هرچند در حال حاضر اخبار خروج پارس خودرو از بورس کالا به گوش می‌رسد، اما جالب است بدانید که این شرکت همین چند سال پیش محصولاتی چون رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی را راهی بازار کرده و مشتریان برای خرید این خودروها صف‌های چند صد هزار نفری تشکیل می‌دادند. دیگر محصولات پارس خودرو، یعنی خودروهای خانواده برلیانس نیز بین مشتریان طرفدارانی داشتند و پس از عرضه خانواده برلیانس H۳۰۰ با موتور ۱.۶۵ لیتری، این استقبال بیشتر شد.

حتی پارس خودرو پیش از این محصولات شاخصی همچون نیسان ماکسیما، نیسان قشقایی و رنو کولئوس را راهی بازار کشورمان کرده بود.

متأسفانه اعمال مجدد تحریم‌ها، مشکلات مدیریتی در رده‌های بالای این شرکت و نبود بستر مناسب برای فعالیت متداول و مستمر در صنعت خودروسازی کشورمان، سبب شده است که پارس خودرو با خطر ورشکستگی مواجه شود؛ خودروسازی که در حال حاضر محصولات خانواده کوییک را در بازار کشورمان عرضه می‌کند. محصولاتی که اتفاقاً از فروش نسبتاً خوبی نیز برخوردار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • No_one
    No_one | ۱ آذر ۱۴۰۱

    اگه اینا با وجود دولا پهنا فروختن خودروهای بی کیفیت میخوان ورشکست بشن ، پس تویوتا و باقی خودرو ساز های دنیا باید کاسه گدایی دست بگیرن

مطالب پیشنهادی