ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل گوگل
تکنولوژی

بریتانیا تحقیقات جامع درباره انحصار اپل و گوگل بر بازار مرورگرهای موبایل را آغاز کرد

سازمان بازار و رقابت بریتانیا اعلام کرد که تحقیقات جامعی را درباره سلطه اپل و گوگل در بازار مرورگرهای موبایل انجام خواهد داد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

سازمان نظارت بر رقابت در بریتانیا تحقیقی را پیرامون انحصار مرورگرهای موبایل اپل و گوگل در بازار آغاز کرد. این نهاد پیش‌تر در ماه ژوئن 2022 از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان خواسته بود تا در‌این‌باره نظر بدهند و ظاهراً اکثر آنها این تسلط را مشکل‌ساز، مانعی برای نوآوری و هزینه‌بردار می‌دانند.

سازمان بازار و رقابت بریتانیا (CMA) روز سه‌شنبه اعلام کرد که در نتیجه مشورت‌هایی که داشته است، حالا می‌خواهد تحقیقات کاملی را درباره چگونگی سلطه اپل و گوگل در بازار مرورگرهای موبایل و محدودیت‌های گیمینگ ابری اپل از طریق اپ استور انجام دهد.

CMA در این تحقیقات که باید ظرف 18 ماه آینده تکمیل شود، می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای را از اپل درخواست کند تا اقدامات اصلاحی لازم را اجرایی کند. این اقدامات می‌تواند شامل اجبار اپل به تغییر قوانین و سیاست‌های این شرکت باشد.

محدودیت‌های اپل در حوزه گیمینگ ابری هم بررسی می‌شود

در بخشی از این بیانیه گفته شده است که یکی از جنبه‌های این تحقیقات مربوط به بحث گیمینگ ابری خواهد بود. فعلاً به‌طور دقیق مشخص نیست که چرا این مبحث به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره مرورگرهای موبایل در نظر گرفته شده است، ولی اپل اجازه نشر اپ‌های گیمینگ ابری در اپ استور را نمی‌دهد، چون مدعی است که هر اپلیکیشن باید به‌صورت جداگانه بررسی شود.

سخنگوی اپل درباره این تحقیقات می‌گوید: «ما به تعامل سازنده با سازمان بازار و رقابت ادامه می‌دهیم تا توضیح دهیم که رویکردمان چگونه به رقابت و حق انتخاب کمک می‌کند و اطمینان پیدا خواهیم کرد که حریم خصوصی و امنیت کاربران همیشه در امان نگه داشته می‌شود.»

براساس نظرسنجی‌های CMA، حدود 86 درصد از شرکت‌کنندگان، از تحقیقات دقیق پیرامون انحصار این دو شرکت در بازار حمایت کرده‌اند. سازمان بازار و رقابت می‌گوید این بازخورد نتیجه تحقیق یک‌ساله آنها درباره اکوسیستم‌های موبایلی اپل و گوگل را تأیید می‌کند. آن تحقیق نشان داده بود که این دو شرکت اساساً نوعی انحصار دوگانه را در این بازار ایجاد کرده‌اند. در سال 2021، حدود 97 درصد از بازار مرورگرهای موبایل در بریتانیا تحت کنترل اپل یا گوگل بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی