ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک در تهران
خودرو

ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک در تهران

آلودگی بیش از حد هوا موجب ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک در تهران شده و این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

آلودگی بیش از حد هوا موجب ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک در تهران شده است. بنابراین عبور و مرور خودروهای غیرمجاز در مناطق طرح ترافیک به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. عدم توجه به طرح ترافیک، راننده را مستلزم پرداخت عوارض تردد می‌کند. 

ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک در تهران تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. آلودگی هوا به قدری زیاد شده که نه تنها تردد خودروهای سواری، بلکه فعالیت‌های عمرانی و همین‌طور فعالیت مراکز بتن آماده و شن و ماسه نیز تا سوم آذرماه ممنوع شده است. همچنین روشن‌ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری به‌هیچ‌وجه جایز نیست.

چندین دهه است که مسئولین با اجرای طرح ترافیک قصد دارند قدم مؤثری در راستای کاهش آلودگی هوا بردارند. این طرح روی تمام خودروهای سواری و شخصی اعمال می‌شود. هر شهروندی که بخواهد با خودروی شخصی وارد طرح ترافیک شود، باید از قبل نسبت به رزرو تردد در سامانه تهران من اقدام کند. در غیر این صورت مجبور به پرداخت عوارض است که با نرخ تقریبی ۹۹ هزار تومان محاسبه می‌شود.

با این حال برخی مواقع آلودگی هوا به حدی جدی می‌شود که نه تنها فروش طرح ترافیک و تردد خودروهای سواری، بلکه حتی گردش افراد در سطح شهر نیز جایز نیست. در حال حاضر چنین شرایطی در پایتخت حاکم شده و از شهروندان انتظار می‌رود برای کمک به کاهش آلودگی هوا و همچنین حفظ سلامتی خود، از منزل خارج نشده و با برای رفت و آمدهای خود از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند. در این وضعیت، کودکان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و قلبی و همین‌طور زنان باردار بیشتر در معرض خطر قرار دارند و توصیه می‌شود که به‌طور کلی از ترددهای غیر‌ضروری اجتناب کنند.

پلیس راهور همچنین برای کمک به کاهش آلودگی هوا، ورود کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه دودزای فاقد یا حتی دارای معاینه فنی را در سطح شهر ممنوع کرده و در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی