ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مار کبرا و پسربچه
علمی

رخدادی نادر و عجیب: یک پسربچه هندی با گاز گرفتن مار کبرا، آن را کشت!

این کودک 8 ساله هندی شانس آورد که نیش مار غیر‌سمی بود و زنده ماند، اما کبرا آن‌قدرها خوش‌شانس نبود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

یک مار سمی که یک پسربچه را در هند نیش زده بود، توسط خود این پسربچه گاز گرفته شد؛ اما در‌نهایت نه این کودک، بلکه مار کبرا بود که جان خود را از دست داد، چرا که این حیوان به‌صورت غیرسمی پسر هندی را نیش زده بود.

به گزارش لایوساینس، در یک اتفاق غیرمنتظره، پسربچه‌ای 8 ساله در هند مار کبرایی را که او را نیش زده بود، گاز گرفت و این اتفاق باعث مرگ این حیوان شد. نکته جالب اما این‌جاست که نیش مار در یک اتفاق تقریباً نادر فاقد زهر بود و آسیب حادی به این کودک وارد نکرد.

این پسر که در رسانه‌ها نام او «دیپاک» اعلام شده است، ظاهراً مشغول بازی در نزدیکی خانه‌اش در روستایی در منطقه جاشپور هند بوده که با یک گونه ناشناخته از کبراهای سمی روبه‌رو می‌شود (کبرا به خانواده بزرگی از مارها گفته می‌شود که مشخصه ظاهری خاصی دارند). این مار به دور دست دیپاک می‌پیچد و او را نیش می‌زد.

دیپاک که در پی این نیش احساس درد شدیدی می‌کرد، به رسانه‌های محلی گفته است که به‌دنبال این اتفاق سعی کرده با تکان‌دادن دست خود، مار را به زمین بیندازد، اما در انجام این کار ناموفق بوده است. در نتیجه، او دو بار محکم این حیوان را گاز گرفته.

نیش مار کبرا احتمالاً سمی نبوده است

خانواده دیپاک می‌گویند بلافاصله او را از ترس نیش سمی مار به بیمارستان بردند و پزشکان هم به او داروی مقابله با زهر دادند. البته کادر درمان می‌گویند اگرچه این مار احتمالاً سمی بوده، ولی نیش آن به احتمال زیاد زهرآگین نبوده است.

نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که نرخ نیش‌های غیرسمی در مارها چقدر است، چون قربانیان معمولاً نمی‌توانند تشخیص بدهند که چه نوع ماری آنها را نیش زده است. افزون بر این، نیش‌های غیرسمی هم می‌توانند موجب التهاب شوند و تشخیص صحیح در‌این‌باره را با مشکل مواجه کنند.

کارشناسان باور دارند که مارهای سمی به‌عنوان یک مکانیزم دفاعی در برابر موجودات بزرگی که قصد کشتن آنها را ندارند، از نیش‌های غیرسمی استفاده می‌کنند. تولید سم از نظر مصرف انرژی برای مارها هزینه سنگینی به‌همراه دارد. به همین خاطر، این موجودات معمولاً تا زمانی که مجبور نباشند، از سلاح کشنده خود استفاده نمی‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی