ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کاهش چشمگیر سود شیائومی در فصل سوم 2022؛ 564 میلیون کاربر از MIUI استفاده می‌کنند

طبق گزارش مالی فصل سوم 2022 شیائومی، درآمد و سود آن نسبت به فصل سوم 2021 به ترتیب 10 و 59 درصد کاهش یافته است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

شیائومی گزارش مالی فصل سوم 2022 خود را منتشر کرد. در این بازه زمانی، شیائومی درآمدی نزدیک به 10 میلیارد دلار داشته که 50.5 درصد آن از بازارهای خارجی به دست آمده و در حالت کلی، کاهش 10 درصدی را نسبت به زمان مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

کاهش اصلی مربوط به سودآوری شیائومی می‌شود. سود چینی‌ها در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته میلادی، کاهش 59 درصدی را تجربه کرده و به 294 میلیون دلار رسیده است. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که شیائومی در این محدوده زمانی 116 میلیون دلار روی چندین پروژه از جمله کسب‌وکار خودروهای برقی‌اش سرمایه‌گذاری کرده است.

درآمد شیائومی
گزارش مالی شیائومی

به گفته شیائومی، میزان سرمایه‌گذاری این شرکت روی بخش تحقیق و توسعه افزایش 25 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و حالا 48 درصد پرسنل آن در این بخش‌ها مشغول به فعالیت هستند.

فروش گوشی‌های هوشمند و کاربران MIUI

طبق این گزارش، تعداد کاربران رابط کاربری MIUI در سراسر جهان به 564 میلیون رسیده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، افزایش 78.1 میلیون کاربر یا رشد 16 درصدی را نشان می‌دهد. 141 میلیون کاربر یا نزدیک به 25 درصد آن‌ها، در چین سکونت دارند.

شیائومی در فصل سوم 2022 موفق به فروش 40.5 میلیون گوشی در سراسر جهان شده که آن را در جایگاه سوم پرفروش‌ترین برندها قرار می‌دهد. در حالی که فروش این برند کاهش 7.8 درصدی را تجربه کرده، اما درآمد این بخش 11.1 درصد رشد داشته است.

شیائومی دومین برند پرفروش در بازار اروپا بوده و توانسته پرفروش‌ترین برند در اسپانیا باشد. در آمریکای لاتین و آفریقا شیائومی رتبه سوم را کسب کرده است. چینی‌ها 19.9 درصد از گوشی‌های خود را از طریق اپراتورها به فروش رسانده‌اند که رشد 1.7 درصدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

شیائومی در بیانیه‌اش از عملکرد خود در فصل سوم 2022 ابراز رضایت کرده و گفته برای فصل آینده هم به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی