ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ اولترا
تکنولوژی

مقاومت پوشش یاقوت کبود اپل واچ اولترا در برابر گلکسی واچ 5 و گارمین [تماشا کنید]

اپل واچ اولترا مانند مدل‌های مجهز به بدنه فولاد ضدزنگ اپل واچ، از پوشش یاقوت کبود روی نمایشگرش بهره می‌برد. از آنجایی که یاقوت کبود

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

اپل واچ اولترا مانند مدل‌های مجهز به بدنه فولاد ضد‌زنگ اپل واچ، از پوشش یاقوت کبود روی نمایشگرش بهره می‌برد. از آنجایی که یاقوت کبود یکی از سخت‌ترین مواد شناخته‌شده است، به‌راحتی خراش برنمی‌دارد. اما اپل واچ اولترا در برابر رقبایش چه مقاومتی از خودش نشان می‌دهد؟

کانال یوتوب JerryRigEverything که مقاومت گوشی‌ها و گجت‌های مختلف را بررسی می‌کند، این‌بار به سراغ جدیدترین و مقاوم‌ترین ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ اولترا رفته است.

مقاومت اپل واچ اولترا در برابر گلکسی واچ 5 و گارمین Fenix 7

همان‌طور که در ویدیوی بالا می‌بینید، زک توضیح می‌دهد که سختی یاقوت کبود نزدیک به الماس است و برای بررسی عملکرد آن، از سختی موس با سختی 1 تا 10 استفاده می‌شود. در حالی که نمایشگر گوشی‌های هوشمند با محافظ گوریلا گلس در سطح 6 خراش برمی‌دارد، یاقوت کبود تا مرحله 8 و 9 دوام می‌آورد.

اپل از زمان آیفون 5 مدعی استفاده از پوشش یاقوت کبود در برخی محصولاتش از جمله در لنز دوربین است. اما کوپرتینویی‌ها در اصل از ترکیبات یاقوت کبود و نه یاقوت کبود خالص استفاده می‌کنند، اما وضعیت درباره اپل واچ اولترا چگونه است؟

بررسی JerryRigEverything نشان می‌دهد که اپل واچ اولترا واقعاً دارای پوشش یاقوت کبود است. نمایشگر این دستگاه از سطح 6 و 7 سختی موس شروع به خراش‌های ریزی برمی‌دارد، اما آسیب اصلی در سطح 8 بروز پیدا می‌کند.

اپل واچ اولترا

گلکسی واچ 5 هم عملکردی مشابه محصول اپل دارد، اما خراش‌ها در سطح 6 و 7 کمتر به چشم می‌خورند که می‌تواند ناشی از مشکل در نمونه اپل واچ مورد استفاده این کانال یوتوب باشد. اما بهترین عملکرد مربوط به گارمین Fenix 7 است که تقریباً در سطح 6 و 7 هیچ‌گونه خراشی برنمی‌دارد.

در‌نهایت باید گفت تمام این برندها در ساعت هوشمند از یاقوت کبود استفاده کرده‌اند، اما ظاهراً خلوص آن متفاوت است و اپل واچ نسبت به رقبایش سریع‌تر خراش برمی‌دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی