ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

GTA 6
تکنولوژی

مایکروسافت احتمالاً تاریخ انتشار بازی GTA 6 را فاش کرده است

طبق سند ارائه‌شده توسط مایکروسافت برای CMA در زمینه خرید اکتیویژن بلیزارد، بازی GTA 6 سال 2024 منتشر خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

GTA از محبوب‌ترین بازی‌های تمام دوران صنعت گیم محسوب می‌شود. با وجود اینکه پنجمین بازی از این سری (GTA 5) سال 2013 منتشر شده است، همچنان در زمینه فروش رکوردشکنی می‌کند. با این حال، طرفداران همچنان منتظر جدیدترین نسخه این سری یعنی GTA 6 هستند که از سال‌ها قبل شایعات زیادی درباره آن شنیده می‌شود. حالا مایکروسافت در یکی از اسناد خود به تاریخ انتشار آن اشاره کرده است.

خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision-Blizzard) توسط مایکروسافت هم‌اکنون مورد توجه سازمان رقابت و بازار (CMA)، نهاد نظارتی بریتانیا قرار گرفته است. CMA با انجام تحقیقات خود قصد دارد تا معامله چند میلیارد دلاری این دو شرکت را بررسی کند. مایکروسافت به تازگی با انتشار یک سند از خود دفاع کرده که در برخی بخش‌های آن به آینده صنعت گیم و زمان انتشار GTA 6 اشاره شده است.

به گفته مایکروسافت GTA 6 سال 2024 منتشر می‌شود

سند مایکروسافت

مایکروسافت در سند خود استدلال می‌کند که سری Call of Duty، یکی از مهم‌ترین فرنچایزهای اکتیویژن بلیزارد به‌تنهایی سهم بازار کافی برای لطمه‌زدن به رقابت را ندارد و با اشاره به همین موضوع به فرنچایزهایی مانند Grand Theft Auto اشاره کرده است. نکته قابل توجه این سند در صفحه 24 آن آمده است:

«انتظار می‌رود که بازی مورد انتظار Grand Theft Auto VI (GTA 6) در سال 2024 منتشر شود.»

با توجه به همکاری بین مایکروسافت و راک‌استار (Rockstar)، توسعه‌دهنده سری بازی‌های GTA و همچنین اطلاعاتی که تاکنون از این بازی منتشر شده، می‌توان گفت که اطلاعات ارائه‌شده توسط ردموندی‌ها به احتمال زیاد صحیح است.

همچنین در برخی گزارش‌های قبلی گفته شده بود که این بازی مورد انتظار می‌تواند تا سال 2025 برای انتشار آماده شود، هرچند در دسترس قرار گرفتن آن در سال 2024 نیز بعید به نظر نمی‌رسد. همچنین از آنجایی که بازی بزرگی مانند GTA 6 به دقت و حساسیت بسیار زیادی نیاز دارد، این احتمال وجود دارد که Rockstar تاریخ انتشار اولیه بازی خود را 2024 اعلام کند و سپس آن را یک سال به تعویق بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی