ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یاندکس
کسب و کار

غول فناوری روسی یاندکس به دنبال خارج‌کردن کسب‌و‌کار خود از روسیه است

یاندکس (Yandex) بزرگ‌ترین موتور جستجوی روسیه و یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در جهان محسوب می‌شود. حالا در گزارش جدیدی اعلام شده که این موتور جستجو به دلیل مشکلات ناشی از تحریم روسیه توسط غرب، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

یاندکس (Yandex)، بزرگ‌ترین موتور جستجوی روسیه و یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در جهان محسوب می‌شود. حالا در گزارش جدیدی اعلام شده است که این موتور جستجو به دلیل مشکلات ناشی از تحریم روسیه توسط غرب، قصد دارد ارتباطات خود را با این کشور متوقف کند.

در چند سال گذشته، غول فناوری و جستجوی روسی Yandex تلاش کرده است تا از رقبای غربی خود عقب نماند و دستگاه‌های هوشمند خود، خودروهای خودران و همچنین خدمات تحویل غذا و اشتراک‌گذاری خودرو را در میان محصولات دیگر، توسعه داده است. با این حال، نیویورک تایمز در گزارش جدیدی اشاره کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از حمله به اوکراین، ادامه توسعه و بهبود این پروژه‌ها را غیرممکن کرده است. به همین دلیل، شرکت مادر یاندکس که در آمستردام به ثبت رسیده، ظاهراً به دنبال فروش و قطع روابط خود با روسیه است.

خروج یاندکس از روسیه

Yandex

از قرار معلوم، Yandex قصد دارد فناوری‌های نوظهوری را که روی آن‌ها کار می‌کند، به بازارهای خارج از کشور بفروشد؛ زیرا آنها برای رسیدن به پتانسیل کامل خود، به فناوری‌ها و کارشناسان غربی نیاز دارند. همچنین این شرکت به دنبال فروش کسب‌و‌کارهای مستقر خود مانند مرورگر اینترنت، تحویل غذا و اشتراک‌گذاری خودرو است. البته یاندکس همچنان قصد دارد تا این محصولات را تحت شعبه روسی خود نیز به کاربران ارائه کند که احتمالاً برای این کار باید خریدارانی را در داخل کشور پیدا کند.

منابع تایمز گفته‌اند که Yandex برای جدا‌شدن از روسیه، ابتدا باید تأیید کرملین را به دست بیاورد تا بتواند فناوری‌های ثبت‌شده در روسیه را به خارج از کشور منتقل کند. همچنین، قبل از اینکه به کارش بتواند ادامه دهد، باید سهامداران خود را وارد طرح ساختاردهی مجدد کند.

در‌نهایت، گفته می‌شود این شرکت حامی قدرتمندی دارد که از آن حمایت می‌کند: «الکسی کودرین»، وزیر دارایی سابق کشور. فایننشال تایمز در گزارش خود می‌نویسد که کودرین قصد دارد این هفته با پوتین دیدار کرده تا در مورد طرح یاندکس با او گفتگو کند. در صورت تأیید توسط رئیس‌جمهور روسیه، انتظار می‌رود تا کودرین پست خود به‌عنوان رئیس اتاق حسابرسی روسیه را ترک کند و در یاندکس جدید یک نقش مدیریتی را برعهده بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی