ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اشتراک مرسدس بنز
خودرو

افزایش قدرت موتور با خرید اشتراک؛ روش عجیب مرسدس بنز برای افزایش درآمد

به نظر می‌رسد ارائه سرویس‌های اشتراکی به میدان نبرد جدید برندهای خودروسازی برای کسب سود بیشتر از جیب مشتریان تبدیل شده است. اخیراً غول خودروسازی

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

به نظر می‌رسد ارائه سرویس‌های اشتراکی به میدان نبرد جدید برندهای خودروسازی برای کسب سود بیشتر از جیب مشتریان تبدیل شده است. اخیراً غول خودروسازی آلمانی خدمات اشتراکی افزایش قدرت موتور را در اختیار مالکان خودروهای الکتریکی قرار داده است. مشتریان می‌توانند با خرید اشتراک مرسدس بنز به مبلغ 1200 دلار در سال، شتاب خودروهای برقی این برند را به میزان 0.8 تا 1.0 ثانیه افزایش دهند.

پیش از مرسدس بنز، رقیب این شرکت یعنی بی ام و خدمات پولی را به مشتریان خود عرضه کرده بود. این شرکت برخی آپشن‌های رفاهی را به‌صورت اشتراکی عرضه می‌کرد. به‌طور مثال مشتری برای در اختیار داشتن آپشن گرم‌کن صندلی بایستی مبلغی را به‌طور ماهانه یا سالیانه به این شرکت پرداخت می‌کرد.

با این حال، اشتراک مرسدس بنز روی افزایش قدرت موتور تأثیر دارد و البته برای مشتریان آمریکایی این برند عرضه شده است. مرسدس بنز آمریکا این خدمت غیر‌رایگان را افزایش شتاب می‌نامد. بنابر ادعای شرکت سازنده، خرید این اشتراک موجب خواهد شد تا عملکرد پیشرانه بهبود یابد و در نتیجه آن افزایش قابل توجه شتاب را تجربه کنید. این کار با تنظیم منحنی گشتاور موتور و دریافت حداکثر خروجی از آن صورت می‌گیرد. بنابر گفته مرسدس بنز، خرید این اشتراک موجب می‌شود که عملکرد موتور بین 20 الی 24 درصد بهبود یابد.

تأثیرات ملموس اشتراک مرسدس بنز

مالکان چهار مدل اکنون می‌توانند اشتراک مرسدس بنز موسوم به افزایش شتاب را خریداری کنند. این چهار خودرو عبارتند از: مرسدس EQE 350 4Matic (بهبود شتاب صفر تاصد از 6 ثانیه به 5.1 ثانیه)، مرسدس EQE SUV 350 4Matic (بهبود شتاب صفر تا صد از 6.2 ثانیه به 5.2 ثانیه)، مرسدس EQS 450 4Matic (بهبود شتاب از 5.3 ثانیه به 4.9 ثانیه) و مرسدس EQS SUV 450 4Matic (بهبود شتاب از 5.8 ثانیه به 4.9 ثانیه).

هنوز مشخص نیست که کاربران چه واکنشی به استفاده از خدمات پولی مرسدس بنز برای افزایش شتاب نشان می‌دهند. تجربه بی ام و برای ارائه تجهیزاتی همچون اپل کارپلی یا گرمکن صندلی با ارائه اشتراک موفقیت‌آمیز نبود و با مخالفت کاربران روبه‌رو شد. به همین دلیل مرسدس بنز تصمیم گرفت به‌جای ارائه امکانات رفاهی، از افزایش توان پیشرانه پول در آورد. به‌زودی اطلاعات تکمیلی در مورد اشتراک مرسدس بنز برای افزایش شتاب خودروها توسط این شرکت اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی