ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کره جنوبی شبکه 6G
تکنولوژی

چین با ZTE اولین آزمایش‌های مهم برای خلق فناوری 6G را پشت‌سر گذاشت

شرکت چینی ZTE در شرایطی اولین آزمایش‌های 6G را پشت‌سر گذاشته که آمریکا و اروپا تازه در حال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

اگرچه 5G هنوز در روزهای اولیه خود به سر می‌برد، اما توسعه 6G شروع شده است و همان‌طور که درخصوص 5G دیدیم، شرکت‌های چینی دوباره در این زمینه پیشرو شده‌اند. شرکت ZTE اخیراً با همکاری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آزمایش برخی از فناوری‌های مهم برای خلق 6G را پشت‌سر گذاشته است. از آن‌سو، کشورهای غربی به‌دنبال همکاری با اریکسون و نوکیا هستند تا توسعه نسل ششم ارتباطات را آغاز کنند.

به گزارش GizChina، شرکت ZTE بعضی از تجهیزات و نیروهای لازم برای خلق این فناوری را در این آزمایش‌ها به کار برده است. این شرکت فعلاً پنج آزمایش را سپری کرده که برای تولید 6G ضروری به حساب می‌آیند:

  • نمونه مفهومی شبکه خودمختار توزیع‌شده و شبکه دوقلوی دیجیتالی 6G
  • نمونه مفهومی فناوری شبکه توان رایانشی 6G
  • نمونه مفهومی فناوری تراهرتز 6G
  • نمونه مفهومی فناوری یکپارچگی ادراک ارتباطی 6G
  • نمونه مفهومی فناوری فراسطح هوشمند 6G

این گزارش می‌گوید نتایج آزمایش‌ها خوب بوده است. برای مثال در آزمایش فناوری تراهرتز، ZTE از سیستمی استفاده کرده که از حداکثر 2x2 MIMO یا ورودی و خروجی چندگانه پشتیبانی می‌کند. اثربخشی این سیستم از حد 7 بیت بر ثانیه بر هرتز فراتر رفته است.

غرب برای رسیدن به 6G روی اریکسون و نوکیا حساب کرده است

اگرچه هنوز فاصله زیادی تا عرضه فناوری 6G داریم، اما چین آزمایش بخش‌هایی از این فناوری را آغاز کرده است. با این حال آمریکا و اروپا هنوز در حال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند؛ چرا که آنها استفاده از تجهیزات ارتباطی شرکت‌هایی مثل ZTE و هواوی را ممنوع کرده و در عوض به سراغ شرکت‌هایی مثل اریکسون و نوکیا رفته‌اند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که اریکسون می‌خواهد برای تحقیق درباره شبکه 6G در بریتانیا میلیون‌ها پوند سرمایه‌گذاری کند. این شرکت در یک برنامه 10 ساله در نظر دارد توسعه 6G را تکمیل کرده و این فناوری را تا حوالی سال 2030 به مرحله استفاده تجاری برساند.

طبق پیش‌بینی‌ها، فناوری 6G می‌تواند 100 برابر سریع‌تر از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه‌ای باشد که سقف سرعت فعلی برای فناوری 5G تلقی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی