ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

واردات موبایل در 8 ماه اول سال کاهش داشت

گزارش گمرک از روند واردات گوشی هوشمند در 8 ماه نخست سال بیانگر کاهش تعداد و ارزش دلاری واردات است.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۴

آخرین آمار منتشر‌شده گمرک حاکی از آن است که در هشت‌ماه نخست سال جاری بیش از 9 میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود دو میلیون کاهش داشته است. بر‌اساس همین آمار، ارزش این میزان واردات بیش از یک میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا آمارهای هشت‌ماهه گمرک حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تا انتهای آبان‌ماه، بیش از 9 میلیون و 14 هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بیش از 11 میلیون و 643 هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده بود، با کاهشی بیش از دو میلیون و 600 هزار دستگاه مواجه بوده است.

بر‌اساس این گزارش، وزن بیش از 9 میلیون دستگاه تلفن همراهی که در بازه زمانی 8 ماه نخست سال 1401 وارد کشور شده، بیش از 3 میلیون و 284 کیلوگرم بوده است، درحالی که 11 میلیون و 643 هزار دستگاه تلفن همراهی که در مدت مشابه سال گذشته وارد کشور شده بود، بیش از 4 میلیون و 562 هزار کیلوگرم وزن داشتند.

همچنین ارزش دلاری گوشی‌های همراه وارد‌شده در 8 ماه سال جاری حدود یک میلیارد و 837 میلیون و 972 هزار و 952 دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، حدود 2 میلیارد و 651 میلیون و 25 هزار و 458 دلار بوده است.

طبق قوانین، برای واردات هر دستگاه تلفن همراه کمتر از 600 دلار، چهار درصد حقوق گمرکی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد از وارد‌کنندگانی که طبق فرمول مالیاتی خوشنام نیستند، اخذ می‌شود.

برای هر دستگاه تلفن همراه بیشتر از 600 دلار نیز 12 درصد حقوق گمرکی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد نیز از وارد‌کنندگانی که خوشنام نیستند دریافت می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی