ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: امیدواریم مردم از بین پیام‌رسان بومی و بین‌المللی، به سراغ مدل‌های داخلی بیایند

زارع‌پور گفت روبیکا به ۳۵ میلیون کاربر و ایتا به ۱۵ میلیون کاربر و بله و سروش پلاس به ۹.۵ میلیون کاربر رسیده‌اند.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰

وزیر ارتباطات آخرین آمار از کاربران فعال پیام‌رسان‌های بومی را ارائه کرد. به گفته عیسی زارع‌پور پیام‌رسان‌هایی که مورد حمایت دولت قرار گرفته‌اند، از استقبال خوب کاربران بهره‌مند شدند و او برای گواه این ادعای خود تأکید کرد که در حال حاضر ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در روبیکا وجود دارد و سایر پیام‌رسان‌های بومی نیز به آمارهای چند میلیونی رسیده‌اند. عیسی زارع‌پور تأکید کرد آن‌ها کارایی و قدرت پیام‌رسان‌های بومی را بالاتر برده‌اند تا اگر در زمانی مدل‌های بین‌المللی در دسترس کاربران قرار گرفت، مردم بخواهند به سراغ مدل‌های داخلی بیایند و از آن استفاده کنند.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت به ارائه آخرین آمار از پیام‌رسان‌های بومی و تعداد کاربران آنها پرداخته است. او تأکید کرد استقبال از پیام‌رسان‌های بومی بالا رفته و آن‌ها نیز در وزارت ارتباطات از پلتفرم‌های بومی، به‌خصوص از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی، حمایت می‌کنند. به گفته زارع‌پور در حال حاضر پلتفرم روبیکا به آمار به ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کرده است: «ایتا ۱۵ میلیون کاربر ماهانه، بله و سروش پلاس نیز ۹.۵ میلیون کاربر ماهانه دارند.»

زارع‌پور پیش‌تر نیز به استقبال پیام‌رسان‌های بومی تأکید کرده بود. او گفته بود تنها در یک روز ۱۷ میلیون کاربر در یک پلتفرم داخلی مشغول به فعالیت بودند. او در مجلس با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی گفته بود:

«در ابتدای دوره مسئولیت، کارگروه ویژه‌ای را با هدف توسعه پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی کردیم تا با تنوع و مزیت‌های متفاوت، مردم احساس تفاوت با پلتفرم‌های خارجی را نداشته باشند. در دو ماه گذشته، با توجه به شرایط حاکم، جلسات به‌صورت روزانه برگزار شد و هر روز میزان توسعه پلتفرم‌های داخلی رصد شد. هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه‌های خارجی فعال شود، پلتفرم داخلی به‌گونه‌ای تقویت شود که مردم به استفاده از پلتفرم داخلی تمایل داشته باشند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kaatraa
    kaatraa | ۹ آذر ۱۴۰۱

    شما کی هستید و از کجا می آیید؟

  • Sarah
    Sarah | ۹ آذر ۱۴۰۱

    عیسی زارع پور به درد بی درمان دچار بشی که اعصاب یک ملت رو به هم ریختی؛ عمله و پادوی ستمکاران شدی و برای ملت ایران جرثومۀ قطع ارتباطات هستی.

مطالب پیشنهادی