ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل آیفون 14 پرو
تکنولوژی

مینگ-چی کو: فروش آیفون 14 پرو در فصل تعطیلات 20 میلیون دستگاه کمتر از انتظارات خواهد بود

«مینگ-چی کو»، تحلیل‌گر مسائل اپل می‌گوید با توجه به اعتراضات و محدودیت‌های کرونا در چین، فروش آیفون 14 پرو کاهش پیدا خواهد کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

مشکلات تولید آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. حالا گزارش جدید «مینگ-چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل، حاکی از آن است که اعتراضات چین و محدودیت‌های دنباله‌دار همه‌گیری کرونا احتمالاً باعث افت فروش 15 تا 20 میلیون دستگاه در فصل تعطیلات - انتهای سال میلادی - خواهد شد.

تحلیلگر سرشناس مسائل اپل پیش‌بینی خود درباره فروش خانواده جدید آیفون‌ها را تعدیل کرده است. در شرایطی که اکثر تحلیلگران انتظار دارند که این محصولات در مجموع بین 85 تا 90 میلیون دستگاه فروش داشته باشند، پیش‌بینی مینگ-چی کو به 70 تا 75 میلیون دستگاه رسیده است.

آقای کو باور دارد که بخش عمده تقاضا برای سری آیفون 14 پرو به‌خاطر همین شکاف میان عرضه و تقاضا از بین خواهد رفت. این یعنی خریداران، خریدهای خود را تا زمان موجودی مجدد این محصولات به تعویق نمی‌اندازند. مینگ-چی کو باور دارد که همین مسئله موجب رکود اقتصادی برای اپل خواهد شد.

آیفون 14 پرو

پیش‌بینی افت 30 درصدی درآمدهای اپل از فروش آیفون

از‌این‌رو، تحلیلگر مشهور مسائل اپل پیش‌بینی می‌کند که درآمد حاصل از فروش آیفون در فصل چهارم سال 2022 حدود 30 درصد یا بیشتر نسبت به پیش‌بینی‌ها کاهش یابد. کو در ادامه یادآور می‌شود که اپل به بسیاری از تأمین‌کنندگان قطعات خود نگفته که تولیداتشان را کاهش دهند. به همین دلیل، انبار بسیاری از این شرکت‌ها هفته‌هاست که پر‌تر از همیشه باقی مانده است.

با توجه به این اتفاقات، به‌نظر آقای کو بعید است که شرکت Hon Hai یا همان فاکسکان به‌عنوان تنها مونتاژ‌کننده آیفون 15 پرو انتخاب شود؛ چرا که اپل می‌خواهد با گسترده‌ترکردن زنجیره تأمین خود در نقاط مختلف دنیا از بروز چنین ریسک‌هایی در آینده جلوگیری کند.

ولی اجرای این سیاست دیگر برای آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس دیر است و نمی‌تواند پاسخگوی سفارشات فصل تعطیلات باشد. در‌واقع عرضه برخی از مدل‌ها همین حالا تا ماه ژانویه 2023 به تعویق افتاده. در‌نتیجه، کوپرتینویی‌ها باید به فکر آینده باشند و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی