ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم ترمز خودکار
خودرو

43 درصد کاهش تصادفات با نصب سیستم ترمز خودکار

سیستم ترمز خودکار یا AEB یک سامانه ایمنی کارآمد برای خودروها است که آمار تصادفات جلو به عقب را کاهش می‌دهد.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

پیکاپ‌ها یکی از بخش‌های محبوب خودرویی در ایالات متحده هستند و در دیگر کشورهای جهان نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند. با این حال مشکلات ایمنی که پیکاپ‌ها برای دیگر خودروها پدید می‌آورند، همواره مورد‌توجه کارشناسان بوده است. بنابر نتایج یک تحقیق جدید، نصب سیستم ترمز خودکار روی پیکاپ‌ها آمار تصادفات آن‌ها را به در حدود 43 درصد و میزان جراحات را در حدود 77 درصد کاهش می‌دهد.

مطالعه‌ای اخیراً توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) انجام شده است. در جریان این مطالعه مشخص شد که نصب سیستم ترمز خودکار اضطراری، تصادفات جلو به عقب پیکاپ‌ها را به میزان 43 درصد کاهش می‌دهد. همچنین نصب سامانه AEB موجب می‌شود خسارات ناشی از تصادفات پیکاپ‌ها به میزان 42 درصد کاهش یابد. همچنین جراحات ناشی از این تصادفات به میزان 77 درصد کاهش یافته‌اند.

مؤسسه IIHS برای جمع‌آوری این داده‌ها با مراکز پلیس در 25 ایالت در تماس بوده است. همچنین این داده‌ها در جریان یک دوره زمانی چهار‌ساله از 2017 تا 2021 جمع‌آوری شده‌اند. تعداد دقیق تصادفات و همچنین محل وقوع تصادفات در این تحقیق مشخص نشده‌اند. با این حال نتایج تحقیق ثابت می‌کند که نصب سیستم AEB روی پیکاپ‌ها و خودروهای نیمه‌سنگین تأثیری حیاتی بر سلامت دیگر خودروها دارد.

سیستم ترمز خودکار برای همه به‌جز پیکاپ‌ها!

متأسفانه نصب سیستم ترمز خودکار روی پیکاپ‌ها چندان فراگیر نیست. مطابق مطالعات IIHS، حتی در آمریکا تنها 5 درصد از پیکاپ‌ها به این سیستم مجهز هستند. این رقم برای سدان‌ها و شاسی‌بلندها بیشتر است. 10 درصد سدان‌های عرضه‌شده در بازار آمریکا و 18 درصد شاسی‌بلندها به سیستم AEB مجهز هستند.

مؤسسه IIHS پیشنهاد می‌دهد که تولیدکنندگان خودرو برای پیکاپ‌هایی با وزن بیش از 3.85 تن، آپشن ترمز اضطراری خودکار را به‌صورت اختیاری ارائه دهند. این محدوده وزنی در حال حاضر معادل 4.5 تن است. در حال حاضر پیکاپ‌های فول سایز جدید فورد، شورولت، جی ام سی، رم، تویوتا، نیسان و هوندا به‌همراه سیستم ترمز خودکار یا AEB در ایالات متحده عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی