ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات
تکنولوژی

چراغ سبز به سیاستی جنجالی در سانفرانسیسکو: پلیس می‌تواند از ربات‌های قاتل برای کشتن مظنونین استفاده کند

با این وجود، پلیس سان فرانسیسکو می‌تواند در صورت وجود خطر تلفات جانی برای مردم یا افسران از ربات‌های کنترل از راه دور استفاده کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

پلیس سان فرانسیسکو در آینده برای کشتن مظنونان، مجاز به استفاده از ربات‌های کنترل از راه دور خواهد بود. هیئت ناظران این شهر، اخیراً سیاست بحث‌برانگیزی را تصویب کرد که به نیروهای پلیس اجازه می‌دهد «در صورت وجود خطر تلفات جانی برای مردم یا افسران، از ربات‌های پلیس به‌عنوان یک گزینه مرگبار استفاده کنند».

به گزارش اسکای نیوز، اداره پلیس سان فرانسیسکو (SFPD) اعلام کرد که اکنون مالک هیچ ربات از پیش مسلح‌شده‌ای نیست و هیچ برنامه‌ای برای مسلح‌کردن ماشین‌های فعلی خود ندارد. همان‌طور که «آلیسون ماکسی»، سخنگوی SFPD در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد، ربات‌های این وزارتخانه اکنون می‌توانند به مواد منفجره مجهز شوند تا در «شرایط غیرعادی برای نجات یا جلوگیری از تلفات بیشتر» از آن‌ها «برای تماس، ناتوان یا منحرف کردن مظنونان مسلح یا خطرناک» استفاده کنند.

ربات‌های پلیس سان فرانسیسکو

ربات پلیس

در حال حاضر، SFPD صاحب 17 ربات است که 12 مورد از آن‌ها عملیاتی هستند. این ربات‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: ربات‌های ردیابی بزرگ و متوسط که برای بررسی یا منفجر‌کردن مواد منفجره از راه دور استفاده می‌شوند (مانند Remotec F6A و Qinetiq Talon) و ربات‌های کوچک‌تر که برای پرتاب به مناطق هدف برای شناسایی و نظارت طراحی شده‌اند (مانند iRobot FirstLook و Recon Robotics Throwbot).

تمام ربات‌های متعلق به SFPD به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمدتاً توسط انسان کنترل می‌شوند و عملکرد مستقل محدودی دارند.

ادارات پلیس در ایالات متحده، قبلاً نیز از ربات‌ها برای کشتن مظنونان استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود اولین حادثه این‌چنینی در سال 2016 رخ داد، زمانی که پلیس دالاس از یک ربات خنثی‌کننده بمب برای کشتن یک تک‌تیرانداز استفاده کرد که پنج افسر را در یک تجمع با گلوله کشته بود. در آن زمان، این اقدام توسط بسیاری افراد به‌دلیل پایان‌دادن سریع به یک درگیری چند‌ساعته تحسین شد، اما برخی دیگر به دلیل اینکه به پلیس اجازه می‌دهد یک مظنون را بدون استفاده از گزینه‌های جایگزین اعدام کند، مورد انتقاد قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی