ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

ادعای یک گزارش: نفرت‌‌پراکنی در توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک افزایش یافته است

مرکز مقابله با تنفر دیجیتال در گزارشی مدعی شده که برخلاف ادعاهای ایلان ماسک، نفرت‌پراکنی در توییتر روندی افزایشی دارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

ایلان ماسک هفته پیش مدعی شد که سطح بازدید از محتواهای نفرت‌آمیز در توییتر نسبت به اولین روزی که او مالکیت این شرکت را برعهده گرفت، یک‌سوم شده است. ولی حالا یک گزارش تحقیقاتی مستقل ادعا می‌کند که نفرت‌پراکنی در این شبکه اجتماعی از زمان ورود ماسک در حال افزایش بوده است.

به گزارش ورج، مرکز مقابله با تنفر دیجیتال در بریتانیا (CCDH) می‌گوید تا پیش از ورود ایلان ماسک به توییتر، به‌طور میانگین روزانه 1282 توییت با عبارت‌های زننده درباره سیاه‌پوستان منتشر می‌شد، اما این آمار حالا به 3876 توییت رسیده است. این مرکز می‌گوید در همان هفته‌ای که ماسک مدعی کاهش نفرت‌پراکنی‌ها شده بود، این میانگین حتی به 4650 توییت روزانه هم رسیده بود.

عبارت‌های زننده نسبت به افراد تراجنسیتی هم 62 درصد بیشتر شده و به 5117 توییت روزانه رسیده است. این اطلاعات با کمک ابزار Brandwatch گردآوری شده که ابزاری برای تحلیل شبکه‌های اجتماعی است و شامل توییت‌های مختلفی از سراسر دنیای توییتر انگلیسی می‌شود.

تعامل با محتواهای نفرت‌آمیز در توییتر بیشتر شده است

ایلان ماسک اواسط ماه نوامبر گفته بود که با توییت‌های نفرت‌آمیز به‌گونه‌ای برخورد می‌شود تا تقریباً هیچ‌کس آن‌ها را نبیند، مگر این که به‌طور خاص به‌دنبال چنین محتواهایی برود. با این حال، گزارش CCDH می‌گوید حتی اگر آمار بازدید این توییت‌ها پایین آمده باشد، تعامل با آن‌ها بالاتر رفته است.

میانگین تعداد لایک، پاسخ و ری‌توییت برای این پست‌ها قبلاً 13.3 بود. اما از زمان آغاز مدیریت ایلان ماسک، این رقم به 49.5 رسیده است. مدیرعامل CCDH می‌گوید ایلان ماسک به‌طور ضمنی به همه ناشران محتواهای نفرت‌آمیز اعلام کرد می‌توانند به این شبکه اجتماعی برگردند و آن‌ها هم پیشنهاد او را پذیرفتند.

با این وجود، ایلان ماسک این گزارش را به‌غایت نادرست خوانده است. او وعده داد که آمارهای توییتر را به‌صورت هفتگی منتشر کند و مدعی شد که آمار بازدید محتواهای نفرت‌آمیز همچنان روند نزولی دارد. گفتنی است که ماسک در هفته‌های اخیر دسترسی بسیاری از اکانت‌های تعلیق‌شده را دوباره به این شبکه اجتماعی میسر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی