ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جام جهانی
تکنولوژی

تماشاگران جام‌جهانی می‌توانند با واقعیت افزوده، آمار بازیکنان در زمین را بررسی کنند [تماشا کنید]

با وجود این قابلیت، تماشاگران می‌توانند علاوه بر آمار بازیکنان، بازپخش‌های VAR را مشاهده کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

افرادی که در جام‌جهانی فوتبال قطر حضور دارند، لازم نیست در هنگام تماشای مسابقات تمام آمار بازیکنان را از طریق تلویزیون یا گوشی‌های خود مشاهده کنند. اپلیکیشن +FIFA دارای یک ویژگی واقعیت افزوده است که به طرفداران اجازه می‌دهد علاوه بر آمار بازیکنان، مواردی مانند بازپخش VAR و زوایای دیگری از دوربین‌ها را نیز مشاهده کنند.

فیفا توضیح می‌دهد فقط افرادی که به‌صورت حضوری در مسابقات جام‌جهانی حضور دارند، می‌توانند به تجربه ورزشگاه +FIFA دسترسی داشته باشند. طبق ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، کاربران می‌توانند دوربین گوشی خود را به سمت زمین مسابقه بگیرند. سپس صفحه دیگری برای آن‌ها نمایش داده می‌شود که مواردی مانند سرعت حرکت و نقشه حرارتی بازیکنان را نشان می‌دهد.

ویژگی واقعیت افزوده اپلیکیشن +FIFA جام‌جهانی

بازپخش‌های VAR می‌تواند برای کسانی مفید باشد که در استادیوم حضور دارند، اما دلیل تصمیم‌های گرفته‌شده توسط داوران برای آن‌ها مشخص نیست. به عنوان مثال، در مسابقه بین تیم‌های ژاپن و اسپانیا، گل دوم تیم آسیایی در حالی به ثمر رسید که ظاهراً توپ از بازی خارج شده بود. داور ابتدا گل را مردود اعلام کرد، اما پس از اینکه VAR نشان داد بخش کوچکی از آن در محدوده زمین مسابقه باقی مانده، تصمیم خود را عوض کرد.

بنابراین وجود گزینه‌ای برای مشاهده بازپخش‌های VAR در گوشی کاربران می‌تواند به درک طرفداران حاضر در استادیوم از تصمیم‌های داوران کمک زیادی کند.

یکی از نکات قابل‌توجه جام‌جهانی 2022 که هم‌اکنون در قطر در حال برگزاری است، استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید است. اخیراً در گزارش دیگری گفته شد که توپ‌های جام‌جهانی پیش از مسابقات، به برق زده می‌شوند، زیرا دارای حسگر‌هایی هستند که برای دریافت موقعیت‌های مکانی، باید شارژ شوند. موارد دیگری از جمله فناوری تشخیص آفساید نیمه‌خودکار و دستشویی‌های هوشمند در این مسابقات جهانی استفاده شده که در مطلب «نگاهی به فناوری‌های جام‌جهانی 2022 قطر» آن‌ها را شرح داده‌ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی