ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسگر اثر انگشت سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ تا 2025 احراز هویت با اثر انگشت را 2.5 میلیارد برابر ایمن‌تر می‌کند

گزارشی تازه می‌گوید سامسونگ می‌خواهد با طراحی یک حسگر اثر‌انگشت جدید، ایمنی احراز هویت با این روش را به‌شکل چشمگیری افزایش دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سامسونگ ظاهراً در حال کار روی پروژه‌ای است تا حسگرهای اثر‌انگشت را ایمن‌تر کند. یکی از این روش‌ها می‌تواند جایگزین‌کردن حسگرهای کوچک با حسگرهای بزرگ‌تر باشد تا امکان شناسایی هم‌زمان چند انگشت فراهم شود. با این روش و ثبت سه اثر‌انگشت به‌صورت هم‌زمان، می‌توان ایمنی سیستم احراز هویت را 2.5 میلیارد برابر افزایش داد.

به گزارش SamMobile، «دیتر می»، مدیرعامل شرکت فرانسوی ISORG، سازنده حسگرهای اثر‌انگشت برای گوشی‌های هوشمند اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که سامسونگ به احتمال زیاد به‌زودی این فناوری را در اختیار نسل جدید نمایشگرهای OLED قرار می‌دهد.

سامسونگ گفته است که این فناوری با اسم مستعار All-in-One Sensing در پنل‌های نسل دوم اولد ارائه می‌شود. این پنل‌ها با شناسایی هم‌زمان سه انگشت فوق‌العاده ایمن‌تر می‌شوند. هدف این غول کره‌ای این است که کل صفحه را به یک حسگر بزرگ تبدیل کند تا امکان تشخیص سه انگشت هم‌زمان فراهم شود.

ایمنی حسگرهای اثر انگشت

حسگر تشخیص سه اثر انگشت سامسونگ در 2025 به بازار می‌آید

مدیرعامل ISORG انتظار دارد که سامسونگ پنل‌های OLED 2.0 را در سال 2025 عرضه کند. او مدعی شده که اپل احتمالاً از این فناوری استفاده نخواهد کرد، چون همچنان بر فیس آیدی تأکید دارد. در‌نتیجه، به نظر می‌رسد که سامسونگ نه‌تنها اولین شرکت در زمینه استفاده از این فناوری خواهد بود، بلکه به رهبر این حوزه تبدیل می‌شود.

دیتر می می‌گوید اگرچه تا زمان عرضه فناوری سامسونگ هنوز چند سالی فاصله داریم، ولی حسگر چندانگشتی ISORG آماده است و احتمالاً همان قطعات و فناوری‌هایی را دارد که سامسونگ در OLED 2.0 از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

اگرچه صنعت موبایل استفاده از یک انگشت را به‌اندازه کافی ایمن در نظر گرفته است که حتی تمام پرداخت‌های ما را از طریق آن انجام دهد، ولی این روش می‌تواند ایمنی حساب‌های کاربری را به سطح متفاوتی ببرد. البته این ویژگی احتمالاً بیش از همه از آن جهت برای کاربر اهمیت خواهد داشت که اجازه می‌دهد تا با قرار‌دادن انگشتش روی هر نقطه‌ای از صفحه بتواند از این سیستم استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی