ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فاکسکان
تکنولوژی

ظرفیت تولید بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون احتمالاً تا ماه آینده به وضعیت عادی بازمی‌گردد

فاکسکان که ماه گذشته میلادی روزهای ناآرامی را به دلیل اعتراضات کارگری و همه‌گیری کرونا گذردانده بود، ظاهراً به حالت طبیعی باز می‌گردد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

فاکسکان، بزرگترین کارخانه تولید آیفون اپل در چین که ماه گذشته میلادی روزهای ناآرامی را به دلیل اعتراضات کارگری و همه‌گیری کرونا گذردانده بود، ظاهراً به حالت طبیعی باز می‌گردد. انتظار می‌رود حجم تولید این کارخانه از اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه به روال سابق بازگردد و با این حساب می‌تواند طی سه تا چهار هفته آینده انتظارات اپل را به‌صورت کامل برآورده سازد.

حجم تولید این کارخانه مستقر در چین، به دلیل ابتلای کارگران به کرونا و شرایط قرنطینه، کاهش پیدا کرد. در ادامه کارگران نسبت به پرداخت پاداش‌های خود اعتراض کردند و درگیری‌ها بالا گرفت تا جایی که تعداد زیادی از کارگران مجبور شدند کار خود را ترک کنند. همین مساله باعث شد، این کارخانه نتواند گوشی‌های آیفون سفارش داده شده از سوی اپل را در طبق برنامه تولید کند.

اکنون گفته می‌شود با موج جدید استخدام‌ها و آرام‌تر شدن شرایط کارخانه، انتظار می‌رود فاکسکان طی سه تا چهار هفته آتی بتواند بار دیگر تولید کامل آیفون اپل را برعهده بگیرد و شرایط بیرونی از جمله کرونا و اعتراضات کارگری مانع تولید این کارخانه نخواهد شد.  

فاکسکان

بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون اپل به وضعیت عادی بازمی‌گردد

کارخانه فاکسان واقع در ژنگژو چین شرایط سختی را سپری کرده است. محدودیت‌های سختگیرانه کرونا از یک طرف و موج ناآرامی‌ و اعتراضات کارگران از سوی دیگر باعث شد که تولید دستگاه‌های اپل قبل از سال نو میلادی و فصل تعطیلات، مختل شود.

بسیاری از کارگران به دلیل ابتلا به کرونا، خانه نشین شدند و عده‌ای هم به دلیل اعتراضات و شرایط کاری نامطلوب خود، کار را ترک کردند. فاکسکان برای حل این مشکلات تدابیری را در پیش گرفته است و اکنون یکی از منابع آگاه به شرایط فاکسکان می‌گوید تامین کننده اپل، اواخر ماه دسامبر یا اوایل ژانویه می‌تواند تولید کامل خود را از سر بگیرد و به شرایط عادی بازگردد.

تحلیلگران می‌گویند فاکسکان حدود ۷۰ درصد آیفون‌های اپل را مونتاژ می‌کند و کارخانه ژنگژو تولید اکثر مدل‌های پریمیوم از جمله آیفون ۱۴ پرو را برعهده دارد. حال باید دید با بازگشت به حالت طبیعی آیا این کارخانه می‌تواند تعهدات خود را طبق برنامه محقق سازد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی